dreampower
Trådstartare
Tydligen ska man ha allt på pränt i den här branschen - och någon gång ska väl vara den första som man blir lurad?! Har letat häst i vad som känns som eeevigheter, hittar min drömhäst - men 90 mil bort, förstås! Tänker först köpa den oprovad, men så besinnar jag mig och bestämmer mig för att flyga ner - men säger till säljaren att då kan du ju inte sälja hästen till någon annan? Vilket hon självklart håller med om. Väl hos säljaren får jag reda på att det är en annan spekulant på hästen, men att jag såklart får bestämma mig först. Tycker om hästen och säger att hon ska tala om för den andra spekulanten att hästen är såld och att vi hörs efter helgen och gör upp detaljerna (då det var dagen före midsommar och hon gjort klart att inget skulle hända under helgen)
Får sen aldrig tag på säljaren - hon svarar inte på mejl, telefonsamtal - ringer inte upp trots att jag lämnat meddelande och jag skickar SMS. På tisdagen ringer hon och berättar att hon har tråkiga nyheter - hästen är såld?!?!? WTF liksom?! Här har jag slösat både tid och pengar - och så blir jag bara dragen vid näsan. Fy fan för oseriösa hästmänniskor - och då är det här en tjej som har hästverksamhet?! Kommer ju inte bli långlivad om hon ska fortsätta på det här viset....
Får sen aldrig tag på säljaren - hon svarar inte på mejl, telefonsamtal - ringer inte upp trots att jag lämnat meddelande och jag skickar SMS. På tisdagen ringer hon och berättar att hon har tråkiga nyheter - hästen är såld?!?!? WTF liksom?! Här har jag slösat både tid och pengar - och så blir jag bara dragen vid näsan. Fy fan för oseriösa hästmänniskor - och då är det här en tjej som har hästverksamhet?! Kommer ju inte bli långlivad om hon ska fortsätta på det här viset....