R
Raderad medlem 94602
Kattvärldens motsvarighet till Cookerpoo............Fast just det fenomenet förekommer i naturen, tror de kallas lejger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kattvärldens motsvarighet till Cookerpoo............Fast just det fenomenet förekommer i naturen, tror de kallas lejger.
Det är inte viktigt förstår du, för dom ska nog ändå inte säljas till utställning....Labradorvalpar, båda föräldrarna har stamtavla. Som hittat för 9000 kr.
Undrar vad det är för fel på föräldrarna när inte valparna får stamtavla.
Det är inte viktigt förstår du, för dom ska nog ändå inte säljas till utställning....
Labradorvalpar, båda föräldrarna har stamtavla. Som hittat för 9000 kr.
Undrar vad det är för fel på föräldrarna när inte valparna får stamtavla.
Jag vet inte hur det är i Sverige men en av mina vänner i Ungern föder upp labb,tror. det är typ 5-6 hälsotester +2-3 gen tester dom görTroligtvis uppfyller en eller båda föräldrarna inte hälsokraven (vet inte vad labb har för krav dock men de borde ju ha något minimum på HD iaf)
Hittade något om att labb ska ögonlysas och ha fritt på ED och HD eller ett HD-index som överstiger 100. Dessutom ska de vara utställda med 1 Excellent på officiell utställning samt ett jaktprovsmerit (kommer inte ihåg vilken...kan inte det där med jaktprov)Jag vet inte hur det är i Sverige men en av mina vänner i Ungern föder upp labb,tror. det är typ 5-6 hälsotester +2-3 gen tester dom gör
Fast det kan det ju inte göra eftersom tigrars demografiska hemvist är från östra Asien till Ryssland. Och lejon enbart finns vilt i Afrika.Fast just det fenomenet förekommer i naturen, tror de kallas lejger.
Då var det 2 andra stora kattdjur där det förekommer ibland i det vilda.Fast det kan det ju inte göra eftersom tigrars demografiska hemvist är från östra Asien till Ryssland. Och lejon enbart finns vilt i Afrika.
Det finns vilda lejon i Indien också. De asiatiska lejonen är få - totalt lite över 500 individer - och lever i en enda nationalpark, tigrarna är vanligare och mer utspridda men deras utbredningsområden överlappar i vilket fall inte (även om det är nästan). I fångenskap har man däremot fått tiger-lejon avkommor, men det är inte känt från vilda djur.Fast det kan det ju inte göra eftersom tigrars demografiska hemvist är från östra Asien till Ryssland. Och lejon enbart finns vilt i Afrika.
Må så vara men vilda djur, utan mänsklig påverkan parar sig ju ogärna över artgränsernaDet finns vilda lejon i Indien också. De asiatiska lejonen är få - totalt lite över 500 individer - och lever i en enda nationalpark, tigrarna är vanligare och mer utspridda men deras utbredningsområden överlappar i vilket fall inte (även om det är nästan). I fångenskap har man däremot fått tiger-lejon avkommor, men det är inte känt från vilda djur.
Och dessa korsningar tycker jag för övrigt också platsar i tråden för oseriös avel!
Skakar på huvudet ! Alltså,vad är det för fel på folk"Detta med att blanda raser, har ni någon erfarenhet av det?
Jag har ju en 4 år ung jätte pilsk Karelsk björnhund. Och han är vild, krävande och "pratar" mycket. Men snällare hund har jag aldrig haft. Det hade vart kul att para honom med en familjehund, typ Labb eller Travare. Nu spånar jag bara. Men att hålla "snällheten" och "vakande" i en hund som är sprallig, utan att man ska ut på jakt. Min hund apporterar inte-"
Ja, vad tror ni, föredrar ni Labb/Karelsk björnhund eller Travare/Karelsk björnhund.................??
(Jag bara hoppas att detta förblir på planeringsstadiet för alltid... )
På vilket sätt är den snäll?! Den har inte ätit upp dig.. än?"Detta med att blanda raser, har ni någon erfarenhet av det?
Jag har ju en 4 år ung jätte pilsk Karelsk björnhund. Och han är vild, krävande och "pratar" mycket. Men snällare hund har jag aldrig haft. Det hade vart kul att para honom med en familjehund, typ Labb eller Travare. Nu spånar jag bara. Men att hålla "snällheten" och "vakande" i en hund som är sprallig, utan att man ska ut på jakt. Min hund apporterar inte-"
Ja, vad tror ni, föredrar ni Labb/Karelsk björnhund eller Travare/Karelsk björnhund.................??
"Detta med att blanda raser, har ni någon erfarenhet av det?
Ja men hallå, dem parade ju en tigerhona med en Lejonhanne ( eller var det tvärtom??) där avkomman blev stor som ett hus. Det är bara ett litet steg från det till att låta Leoparden från zoo sätta på grannbondens stallkatt!
Nej det blir en ponnytravare med krum svansTravare?! Eh, ok... blir det en hund som tävlar i trav?!