Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man blir ledsen och arg. Och förbannad på kändisar som inte ser bakom vad de stödjer.Jag har börjat kika på den här BBC-dokumentären. Tyckte den hörde hemma under tråden, men den som inte vill se exempel på när avel går över till djurplågeri bör absolut inte titta.
Men fyfanJag har börjat kika på den här BBC-dokumentären. Tyckte den hörde hemma under tråden, men den som inte vill se exempel på när avel går över till djurplågeri bör absolut inte titta.
Tassarna pekar ju mer bakåt än framåt
Ja de pratar i början av filmen om den o benen är vridna bakåtTassarna pekar ju mer bakåt än framåt
SjuktJa de pratar i början av filmen om den o benen är vridna bakåt
Jag har börjat kika på den här BBC-dokumentären. Tyckte den hörde hemma under tråden, men den som inte vill se exempel på när avel går över till djurplågeri bör absolut inte titta.
De har hyfsade lagar och hyfsat djurskydd i Skottland i alla fall, men när ligor börjar hitta kryphål är det inte lätt att sätta åt dem.Läste en artikel även från BBC och verkar vara ungefär samma dom säger. Har inte Storbritannien hyffsat bra djurskyddslagar eller har jag blandat ihop länder?
De har hyfsade lagar och hyfsat djurskydd i Skottland i alla fall, men när ligor börjar hitta kryphål är det inte lätt att sätta åt dem.
Sedan vet jag inte hur det fungerar i Wales där de allra flesta ligorna smugglarna och puppymillsen finns. Det är verkligen ett jävla röthål för hundhandel och hundavel där.
Jag begriper inte ens hur man vill ha en hund som ser ut så (förutom att det är djurplågeri) - man måste ju få förfärade och negativa kommentarer vart man än går med den! Skäms dom inte?
Samma anlag som vit dobermann om jag inte minns helt fel. Kan inte tänka mig att de är vanliga, men med tanke på att de är ovanliga så kommer de säkert bli nästa modeflugaVisa bifogad fil 111659
”Pink French Bulldog”, är det en grej?
De som äger liknande hundar går inte med dem någonstans. De finns hemma i valpfabriker, alt visas upp i vissa rasgrupper.Jag begriper inte ens hur man vill ha en hund som ser ut så (förutom att det är djurplågeri) - man måste ju få förfärade och negativa kommentarer vart man än går med den! Skäms dom inte?
Den kom upp som förslag på IG och jag kunde såklart inte låta bli att gå in på kontot, som marknadsför sig som ”Original creator of Pink French Bulldogs and Pink Pugs”Samma anlag som vit dobermann om jag inte minns helt fel. Kan inte tänka mig att de är vanliga, men med tanke på att de är ovanliga så kommer de säkert bli nästa modefluga
Då är frallorna nog garanterat blandade med mops för det har dykt upp på mops då och då men jag har aldrig sett det på fralla innanDen kom upp som förslag på IG och jag kunde såklart inte låta bli att gå in på kontot, som marknadsför sig som ”Original creator of Pink French Bulldogs and Pink Pugs”
Visa bifogad fil 111665
Min kompis sambo hade en… ja vad sjutton var det nu, cavapoo? Nån doodlevariant iallafall, när de träffades. Den var köpt tillsammans med hans ex från Wales ”för det var så lång väntetid i Sverige”. Kan någon säga puppy mill??Har hört att Wales är lite "capital city" när det kommer till valpfabriker där. Man blir så less, hundar som dessa ska inte avlas på tycker jag, kan bara tänka mig hur ont det måste vara att gå på handleder som är helt vridna.
Wales är verkligen puppuy mill Mecca. Det är gräsligt, jag begriper inte att det får fortgå.Min kompis sambo hade en… ja vad sjutton var det nu, cavapoo? Nån doodlevariant iallafall, när de träffades. Den var köpt tillsammans med hans ex från Wales ”för det var så lång väntetid i Sverige”. Kan någon säga puppy mill??
De får väl typ företagsstöd av staten också?Wales är verkligen puppuy mill Mecca. Det är gräsligt, jag begriper inte att det får fortgå.
Fattar inte att folk FORTFARANDE inte vet bättre än att köpa valp från varsomhelst heller.
Min kompis syster köpte en Bostonterrier ur en baklucka på en parkering för 18’. Människan är överläkare och ändå tänkte hon inte på möjligheten att det kunde vara en smuggelhundWales är verkligen puppuy mill Mecca. Det är gräsligt, jag begriper inte att det får fortgå.
Fattar inte att folk FORTFARANDE inte vet bättre än att köpa valp från varsomhelst heller.
Japp!De får väl typ företagsstöd av staten också?