Haha, jag med!Jag ser framför mig typ en stor, långbent hund med päls som en frieserhästs man överallt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, jag med!Jag ser framför mig typ en stor, långbent hund med päls som en frieserhästs man överallt
Tikvalp annonseras ut på blocket. Den är SKK-reggad och ska sättas ut på foder enligt SKKs avtal. Priset är 10 000 kr + 2 kullar.
Hmm.. Den uppfödaren får nog läsa på SKKs avtal en gång till
Hur menar du att de behöver läsa på avtalet en gång till ?
Enligt SKKs regelverk så gäller helfodertik 2 kullar och noll kronor i betalning eller halvfoder och då gäller halva köpesumman och en kull.
Hellre en gul labrador med brun näsa och bra armbågar/ledstatistik än en snygg med kassa leder, skulle jag säga. Snacka om att fokusera på fel saker. Färgen på nosen ska väl komma långt ned på listan av saker att prioritera.Seriös eller oseriös är frågan.
En labradoruppfödare skrev på fb att ”ingen seriös uppfödare parar labradorer med både bruna och gula gener med varandra”, varpå jag ifrågasatte varför. ”För att undvika att få gula hundar med bruna näsor” var svaret, precis som jag hade förväntat mig då. Påpekade då att det måste bero mer på tycke och smak än hur seriös man är som uppfödare eftersom det inte på något sätt bryter mot standarden. Uppfödaren svarade då att jag visserligen har rätt i att det inte bryter mot standarden och inte heller påverkar hundens funktion men att det ”anses vara fult så därför undviker man det om man är seriös”. Well.. Där orkade jag inte argumentera mer Men nu vet alla att om man tycker det är fint med bruna näsor på gula hundar så är man oseriös. Over and out.
Såg oxå den tråden,men orkade inte göra mer än gilla dom inläggen som var rätt.Seriös eller oseriös är frågan.
En labradoruppfödare skrev på fb att ”ingen seriös uppfödare parar labradorer med både bruna och gula gener med varandra”, varpå jag ifrågasatte varför. ”För att undvika att få gula hundar med bruna näsor” var svaret, precis som jag hade förväntat mig då. Påpekade då att det måste bero mer på tycke och smak än hur seriös man är som uppfödare eftersom det inte på något sätt bryter mot standarden. Uppfödaren svarade då att jag visserligen har rätt i att det inte bryter mot standarden och inte heller påverkar hundens funktion men att det ”anses vara fult så därför undviker man det om man är seriös”. Well.. Där orkade jag inte argumentera mer Men nu vet alla att om man tycker det är fint med bruna näsor på gula hundar så är man oseriös. Over and out.
Den mixen har legat ute innan samma uppfödare tror jag.Finns ingen hejd på pudelkorsningar, senaste på Blocket - pulipoo Och vet man inte vad puli är, så uppmanar annonsören en att googla
25 000
Ok, var en kompis som delat på FbDen mixen har legat ute innan samma uppfödare tror jag.
Det vet du väl, att blandraser får ju bara föräldrarnas bästa egenskaper...Det finns även "Bordoodle" till salu nu, Bordercollie-Pudel. Utseendemässigt är det ju inte något större fel på dom, men hur passar det för övrigt?
https://www.blocket.se/annons/skaraborg/bordoodle_valpar/93229425
Finns ingen hejd på pudelkorsningar, senaste på Blocket - pulipoo Och vet man inte vad puli är, så uppmanar annonsören en att googla
25 000
Jag tänker en boll av värsta afrofluffet.Hm kan inte föreställa mig hur en korsning pudel spets skulle se ut, det känns som att det karakteristiska skulle motarbeta varandra i de raserna. :P