Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
beda skrev:Hur ska man motionera en ung GD då tycker du? Ska de få motion överhuvudtaget eller kanske endast koppelrastas?
Jag kan faktiskt inte förstå varför en 10 månaders GD skulle fara illa av att springa lös i skogen i 18 minuter?
Nog är det en sjuk värld om man föder fram hundar som inte ska hålla för att springa 18 minuter?
Calazirya skrev:Men sjävklart skall jag inte springa med honom innan han är bra i tassen, herregud vad tar ni mig för ...
linafina skrev:JAg skrev inte att hon INTE skulle göra det ellerhur? Jag skrev däremot att JAG hade väntat tills hunden var röntgad men att hunden säkert hade klarat den rundan som inte är nått speciellt.
Calazirya skrev:Men jag förstår inte riktigt ditt resonemang över det hela, en joggingtur i lugn takt på 18 minuter borde "slita" avsevärt mycket mindre än dom rejs han gör när man går på långpromenad i skogen
~Och han skall röntgas först om 8 månader~
( går så sällan som möjlig på stumt underlag alá asfalt )
Calazirya skrev:Att han har vrickat tassen nu har inget med tråden att göra, varför tar du upp det gång på gång... Detta var en fråga rent allmänt eftersom jag är van med lättare typ av hund...
Du svarade inte på vad jag skrev till dig, vad du anser vara skillnaden ?
beda skrev:En fråga - hur och på vilket sätt tycker du man ska motionera en 10-månaders hund?
Om den inte ska få springa 18 minuter i skogen - vad ska man då göra med den som inte är skadligt?
Jag accepterar dina åsikter, jag vill bara veta hur du resonerar kring detta då jag tycker det låter jättefel för mig.
cillamuffins skrev:alltså, jag fattar inte heller... HUR ska man kunna motionera en så stor hund om den inte får springa en liten runda i skogen? hur korta rundor hade du gått? det är ju viktigt att de belastar skelettet också, annars ökar risken för benskörhet (har vi fått lära oss i skolan).
Calazirya skrev:What ever, jag tror du inser själv att jag inte tänker jogga med en halt hund... :smirk:
Som skrivet för 3:e gången det var en allmän fråga, ursäkta mig om jag skrev den samma vecka som jag frågade över haltandet, jag skriver det en gång till, frågorna har inget samband och är tagna ur två olika tillfällen.