OS-tråden hoppning

Gissar att det har att göra med traditionen att män aldrig har hatt inomhus medan kvinnor ska behålla hatten på inomhus. Har inte koll på varför det är så, tror att det handlar om att visa vördnad för gud.

Det hade varit spännande att veta hur Malin själv ser på sin insats. Hennes svar till journalister känns ganska platta och jag hoppas att det är typiska svar "utåt" och inte att hon faktiskt har så dålig koll.

Tycker det är mycket kommentarer om att Cue Channa är ung och att Malin inte ridit henne så länge, alltså som förklaring till resultaten. Det är ju lite märkligt när Yajamila är lika gammal, inte har nån mästerskapsrutin vilket ju Cue Channa har och att Henrik också ridit Yajamila bara detta år. Sen kan ju Cue Channa ändå vara mindre redo förstås.

Nu menar jag inte att Malin har nån skyldighet att förklara och analysera i media varför det blev som det blev, men det hade varit intressant att få veta vad hon tänkte om det. Vissa ryttare ger ju media väldigt bra svar när det gått fel.

Jag är också intresserad av tiderna!

FEI skriver 10:00 – 14:45 lokal tid (15.00 - 19.45 svensk tid), men tyckte Henrik pratade om att det skulle vara en paus mellan rundorna imorgon?

Är väl inte mer än 30-35 ryttare som ska starta så det kan väl stämma med någon timmes paus emellan ändå?

Först ska 35 ryttare rida omgång A och sedan de 18 bästa i omgång B och som det ser ut just nu verkar det som om TV3 sänder bägge omgångarna först 14.55-16.40 och sedan 18.25-19.20 enligt tv.nu i alla fall :up:
Med reservation för ändringar som vanligt :meh:

Först ska 35 ryttare rida omgång A och sedan de 18 bästa i omgång B och som det ser ut just nu verkar det som om TV3 sänder bägge omgångarna först 14.55-16.40 och sedan 18.25-19.20 enligt tv.nu i alla fall :up:
Med reservation för ändringar som vanligt :meh:

Tack det är pausen där jag är intresserad av för det är i den jag måste göra saker.. så nästan 2 timmars paus blir ju helt perfekt om det är så!

Någon som fattar något utav detta? (från tidningen ridsport)

14:55-16:40 TV3 HD: Hoppning individuell final, LIVE
14:55-18:25 Viasat Hockey HD/Viasat OS Ridsport: Hoppning individuell final, LIVE
14:55-16:40 Viasat Sport HD: Hoppning individuell final, LIVE
18:25-19:20 TV3 HD: Hoppning individuell final, LIVE
18:25-21:30 Viasat Hockey HD/Viasat OS Ridsport: Hoppning individuell final, LIVE
18:25-19:20 Viasat Sport HD: Hoppning individuell final, LIVE

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På midsommarafton tävlar ett toppat landslag i Rotterdam: guldhjältarna från Tokyo-OS Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson och...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Baryard Johnsson vann OS-lagguldet i Tokyo. Med som reserv var Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
252
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska hopplandslaget förblir intakt till OS i Paris. Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Malin Baryard-Johnsson och Rolf Göran...
Svar
0
· Visningar
196
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023