OS-tråden fälttävlan

Tack för erbjudandet men jag tittar ju aldrig;) (förutom OS, EM, VM) och då brukar den stora datorskärmen duga.
Nu är jag bara tjurig över att Viasat har rättigheterna, morr.

Viaplay bör ju gå att dela med nån annan? Ska gå att registrera 4 enheter och kolla på 2 samtidigt.
 
Nu tycker jag vi slopar den här negativa stämningen :yuck:

Laget ser ut som det gör och det går inte att ändra på nu (förutom skifta mellan reserv/ordinarie), inte heller uppladdningen de har haft. Efteråt har vi facit och beroende på hur det går kan det ev bli läge att rikta skarpare kritik igen. Men fram till dess efterlyser jag lite peppigare stämning :banana:.

Jag tror på detta laget och tror inte något annat (svenskt) lag hade haft större chans på medalj i dagsläget!
Vi har ju redan facit i hand. Sverige har valt att skicka fem hästar utan erfarenhet av fyrstjärnigt - att faceplanta i slutet av banan i Badminton såsom skedde med Reality 39. för två år sedan i Badminton är liksom textbook gällande bevisbördan kring det är med orutin på en högre nivå.

Den här typen av fall pga orutin och dåligt "groundwork" syns extremt ofta i terrängen på unghäst-VM i Lion d'Angers varje år när man - oftast från små stamböcker - skickat in för gröna hästar i jakten på titlar och medaljer.

Vi har dessutom skickat fem ekipage varav några av dem (både hästar och ryttare) knappt tävlat under säsongen som gått och bara en (Svennerstål) har färsk rutin från fyrstjärnigt.

Rutin får man ju liksom av att tävla på hög och framförallt relevant nivå och inte genom att sitta hemma och harva på dressyr eller hoppbanan. Om banan i motsats till banan i London nu blir fyrstjärnig kommer OS bli en fett stor uppgift att ta på sig för samtliga iblandade.

Men nu är fälttävlan fälttävlan och allt kan hända men den biten gäller ju både gott och ont..
 
Någon Webbsändning borde man väl kunna köpa ?
Har inte sett att Viaplay har det utan att man har hela skräpet via någon Digitalbox eller Satellit ?
 
@trottoarbonden Man kan ha bara viaplay, alltså enbart webbsändning. Men det kostar fortfarande runt 400, precis samma som själva tv-paketet. Min bror har det, enbart via mobilen som han har delat med sin kompis i flera år.
Är lite sur för att de inte har ett lagom os-paket för playtjänsten för nån hundring eller två. Då hade de nog fått fler tittare..
 
Linda kommenterar dressyr, fälttävlan och hoppning för Viasat under OS i år. Får man fråga varför du inte blev glad? :)

Känns lite snålt att de inte kunnat satsa på en expertkommentator i respektive gren. Nja, dels är jag inte särskilt förtjust i henne och dels har jag lyssnat på poddar med henne och Henrik och inte varit imponerad. Men jag hoppas de rycker upp sig till OS, det blir väl förhoppningsvis helt annorlunda att kommentera en pågående tävling jämfört med att sitta och "fikasnacka". Hade gärna velat ha Björe till hoppningen. Dock blir det i alla fall skönt att slippa Byström och Fredriksson.
 
@trottoarbonden Man kan ha bara viaplay, alltså enbart webbsändning. Men det kostar fortfarande runt 400, precis samma som själva tv-paketet. Min bror har det, enbart via mobilen som han har delat med sin kompis i flera år.
Är lite sur för att de inte har ett lagom os-paket för playtjänsten för nån hundring eller två. Då hade de nog fått fler tittare..

Fast om det går att se på två enheter samtidigt vilket ska funka, så är det ju bara att dela? Då blir det 200:- per person.
 
Sant! @Niyama
Men det hade ändå vart smidigare tycker jag om de hade nåt som enbart var för os, som automatiskt avslutades när os var över liksom. Ett inlogg och så välja OS-paketet och betala nån hundring eller två för enbart det.
Jag är nämligen hemskt glömsk och hade nog inte kommit ihåg att säga upp viaplay och hade fått betala för flera månader ;)
 
Sant! @Niyama
Men det hade ändå vart smidigare tycker jag om de hade nåt som enbart var för os, som automatiskt avslutades när os var över liksom. Ett inlogg och så välja OS-paketet och betala nån hundring eller två för enbart det.
Jag är nämligen hemskt glömsk och hade nog inte kommit ihåg att säga upp viaplay och hade fått betala för flera månader ;)
Men det är ju bara att dela med en annan, betala 200 kr per person och sedan göra upp vem som säger upp det? Man kanske tom kan göra det direkt vid beställning så man inte glömmer det.

Har svårt att tycka att det är så omständigt och svårt?
 
@Hippocampus För mig är det inte så svårt öht för mina föräldrar har hela paketet så jag kommer bänka mig framför deras tv :)
Jag tror bara att de hade fått fler tittare om det hade varit en enkel inloggning med en engångs-kostnad som krävdes, istället för att skaffa hela deras sportpaket.
 
Men det är ju bara att dela med en annan, betala 200 kr per person och sedan göra upp vem som säger upp det? Man kanske tom kan göra det direkt vid beställning så man inte glömmer det.

Har svårt att tycka att det är så omständigt och svårt?

Japp, jag sa upp mitt direkt. Fanns en knapp att trycka på och sen var det två frågor om varför man sa upp det (där ena alternativet var att man hade skaffat det för att se OS). Klart! Jag föredrar helt klart när saker inte bara löper på, typ ett rent OS-paket men det här var ju hur smidigt som helst så det blev ju nästan som det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp