OS-tråden fälttävlan

Jag tror jag hittade det i FEIs regler. Max höjd 120 (fast 145 om det är ris överst), Max bredd 2 m i ovankant och Max drop 2 m. :)
 
Jag tror jag hittade det i FEIs regler. Max höjd 120 (fast 145 om det är ris överst), Max bredd 2 m i ovankant och Max drop 2 m. :)

Å jag har hoppat hinder som varit 135 fast del.. I Tyskland, ^^ likaväl som jag hoppat banhoppningen på 135 när det bara får vara 125.. Skulle säga att de där måtten är en sanning med modifikation :cautious:
 
Om det stämmer att banan är 5450m och rids på 10.15 känns det futtigt kort för en sk fyrstjärnig OS-bana. Det är 1km kortare än årets CCI4* Luhmühlen och t.om kortare än CCI3* Boekelo.
 
Om det stämmer att banan är 5450m och rids på 10.15 känns det futtigt kort för en sk fyrstjärnig OS-bana. Det är 1km kortare än årets CCI4* Luhmühlen och t.om kortare än CCI3* Boekelo.
Det håller jag med om, men jag vet att jag läste någonstans att den skulle vara 6 km men det kan ju för all del ha varit ett antagande, för det var ett par dagar sedan. :) 5450 m kan man ju inte ens med lite god vilja avrunda till 6 km. :)

@Estivuz tror det var direkt på morgonen lokal tid, dvs ca 15.00 här.
 
Å jag har hoppat hinder som varit 135 fast del.. I Tyskland, ^^ likaväl som jag hoppat banhoppningen på 135 när det bara får vara 125.. Skulle säga att de där måtten är en sanning med modifikation :cautious:
Som sagt var, jag har bara hoppat H90, så jag vet bara det jag kan läsa till mig! :D
Det jag lade märke till var att stod mycket om hur man får bra flow och vad som gör hinderkombinationer svåra osv. För en vetgirig teoretiker (nörd?) :angel:, som jag är, så tyckte jag att det var väldigt intressant så jag ska definitivt läsa mer i FEI-reglerna, även om jag inte ens har en häst att rida just nu... :p
 
  • Gilla
Reactions: fio
Ok, jag håller fullständigt med Horse and Hound... :D
WTAF :confused:

13912455_1098993146855686_2145762655798265380_n.jpg

(bild från Saras fb)
 
Sara har lagt ut på Instagram även förbundet... Ja jag vet inte vad jag ska säga haha helt vedervärdigt! Ludde såg ju ok ut
Fortsätter att citera Horse and Hound...
"Oops Ludwig Svennerstal still has labels in - but his outfit much better than girls' ones"

Tur att det inte är en tävling i fashion :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp