OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Jaa, det är dessutom enda fallet i finalen där domarna varit oeniga om det var höjning eller sänkning till andra åket och det gäller även för de som fick i princip samma poäng båda åken...

Men, ska man vara krass så går det att läsa ut lite i de andra poängen också. Ser man till vinnaren t.ex (som var en klart värdig vinnare, satan vilka åk! Och fick bäst poäng på BÅDA åken dessutom!) så ser det ut såhär:

Åk 1: 95 - 96 - 96 - 96 - 96
Åk 2: 94 - 95 - 95 - 95 - 90

Eniga om att andra var något sämre åtminstone, men kanadensiska domaren sänker med SEX poäng när alla andra sänker med ett? Och så kollar man på kanadensarens andra åk (första gav alla 5):

20 - 20 - 20 - 22 - 25

Förlåt, men jag kan inte låta bli att känna att den domaren kanske inte borde döma på OS...

Haha eller hur? Men han har ju valt det själv eftersom han fått dem specialsydda... :p

Aha, visste jag inte. Man kan ju tycka att det borde vara störande när byxorna hamnar vid knäna :D

För övrigt säger jag återigen: hata bedömningssporter.

Aha, visste jag inte. Man kan ju tycka att det borde vara störande när byxorna hamnar vid knäna :D

För övrigt säger jag återigen: hata bedömningssporter.

Kommentatorerna sa det, han vill ha kläder som är stora så han känner sig rörlig och fri i dem, typ. :D

Alltså, nu sysslar ju jag med bedömningssporter själv så jag kan knappast säga att jag hatar dem, men jag förstår inte varför de inte räknar bort högsta och lägsta poängen när de har fem domare? Det gjorde de i halfpipen, t.ex, då blir ju inte något enstaka högt/lågt poäng avgörande. Visserligen hade de sex domare där, men det borde ju inte spela så extrem stor roll. Eller fixa en till.

Han var nöjd själv i alla fall och sa att det är bästa slopestyleåket han gjort. Och då fick han nästan 90 poäng i X-games finalen...

Men ja, riktigt bra gjort av Kalla, härligt med en till medalj! Även om jag tycker det vore trevligt med ett guld snart. :p

Men gjorde dom inte det? Har för mig att dom sa det i början att bästa och sämsta poängen räknades bort, kan ha fel men är nästan helt säker på det

Nej, allt räknades. Inga poäng strukna och jag kontrollräknade för att jag tyckte det var lite skumt.

Det hörde jag också.

Hedinn: Jag gillar ju att titta på vissa bedömningssporter, men för min del kvittar det liksom om det är tävling eller inte. Kan sitta och surfa runt på youtube och kika videor på duktiga skidåkare t.ex.

Det är trist att bedömningarna ofta känns orättvisa (fast just i detta OS har det känts ovanligt märkligt). Längdskidor däremot skulle inte vara så roande utan tävlingsmomentet.

Ja, alltså, jag fattar ingenting. På snowboardsidan hade de sex domare, i resultatlistorna är den högsta och lägsta poängen borträknade. I beskrivningar av skidgrenen står det att det ska gå till likadant, men det är fem domare listade, alla har fått poäng från de fem domarna och alla poäng räknades... Samma sak på damsidan, sex domare i snowboard, med fyra räknade poäng, fem domare i skidor, alla räknade. Måste ha skett något missförstånd någonstans.

Spela roll? Nej, hon lär inte ha nåt talfel. Hon har nån norrländsk dialekt.

Spelar väl ingen roll, mer än att jag får byta kanal emellanåt.
Jag har bara aldrig hört nån pratat på det sättet innan. Hon avslutar ju alla ord med Ö elller Ä.

Hon kommer från Tornedalen och låter som en tornedaling.

*kl*

Det roligaste med att titta på konståkning är baskemig att lyssna på Filip Stiller. :D Tittar på Alexander Majorovs åk i efterhand och Filip är ju tokig. :rofl:

Fyfan vad gött!!!!!!!

(ja alltså lite knapp på den)

Haha... Peruanen (?) som precis åkte förbi.. Såg ut som han var ute på söndagsåkning nånstans... :D Kan inte vara lätt i föret som är! :eek:

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama