OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Och 10km klassiskt! Så är det ju herrarnas 20km skidskytte, kanske kan skrälla...

Björndalen anklagar Sverige för att vara osportsliga mot Northug. Öh vad är det Northug själv är? Som han har bäddat får han nog snällt lägga sig.

Det står inte men det är väl att några har hånat honom i media.

Haha kan jag tänka mig. Själv är jag nervös, jag förstår inte hur kommentatorerna kan vara så lugna! :nailbiting:

Haha håller med, sitter på föreläsning och får följa via Aftonbladets livechatt :p

Härligt med Harlaut till final!

Alltså FY FAN VAD HAN ÄR BRA! :D

Snacka om att kunna leverera när det gäller.

Jag fattar inte heller? Det där var ju både bättre och stabilare än sista i kvalet och ändå så lite ökning? :confused:

Funderar på om det fungerar som i de flesta bedömningssporter, att domarna hellre går ut lite för lågt än lite för högt... Men kändes ju lite skumt, helt klart. Men jag har antagligen missat nåt. Kommentatorerna säger att poängen är extremt bra i sammanhanget, så jag antar att det stämmer?

Vi får hoppas på det! Det vore grymt om han tog medalj!

Men det är fortfarande inge roligt med liverapportering!

Haha eller hur? Men han har ju valt det själv eftersom han fått dem specialsydda... :p

Malin: Ja, helt klart. Och än så länge hade ju fem av åkarna, som nu har lägre poäng än Henrik, högre i kvalomgången än Henrik har nu, så jag antar att det är rätt bra ändå.

Sen får man väl se det positivt, han har ett "säkert" bra åk som lär ge honom en okej placering, nu kan han satsa allt i nästa utan att riskera att förlora något, liksom.

Okej, och nu kan jag konstatera att jag inte fattar alls hur bedömningen går till. Hur kunde det ge så mycket betalt?

Åh, trist. :( Men det är sjukt bra åkare med och han gör en riktigt bra insats. Synd att inte allt gick helt perfekt. Och att inte Big Air är med som gren. :p

En sjätteplats i alla fall. :) Vad jag irriterar mig är poängen från ena domaren i hans andra åk. Nu hade det väl inte räckt till pallplats ändå, vilket väl är tur, så det har ingen extrem betydelse för resultatet. Men det ser ut såhär:

Åk 1: 87 - 82 - 81 - 84 - 85
Åk 2: 88 - 85 - 84 - 85 - 80

Dvs ALLA höjer honom med 1-3 poäng i andra åket, utom kanadensiska domaren som SÄNKER med 5?! :confused: Det känns ju faktiskt väldigt fel, måste jag säga.

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern