OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

SuperWOW till de som lyckades åka bra i den omöjliga banan, men förjäkla trist i en OSfinal att ha en sån bana....

18 av 30 åkare i mål. Känns som det är typ 10 för många som inte kom i mål!

Senast ändrad:

Märks ju även på åkarna vad de tycker, de verkar ju skratta och skaka på huvudet hela högen åt det.

Ja verkligen. All heder åt medaljörerna, och öht alla som tog sig ner, men det känns inte riktigt okej med en sån här bana... :(

Fyfan vad trist.. det känns så jävla orättvist med en sån här bana i OS :( Även om det självklart är rättvist på så vis att det är lika illa för alla..

Jo, absolut, men det känns ju som att det bör handla om att "satsa allt" i ett OS, inte "köra sakta så man klarar av att ta sig ner". 12 av 30 åkte ur, flera som bör ha varit med och kämpat om medaljerna. Riktigt trist. Framför allt när underlaget är som det är, svårt nog bara det...

Som längdskidåkarna? Googla på Per-Erik Hedlund

Fast är iofs fler länder där dräkterna skiljer sig åt. Är ju två olika förbund även internationellt. (FIS resp IBU), nationella förbunden har kanske påverkan på designen så olika förbund, ev olika dräkter (??)

Senast ändrad:

Minst sagt! Sportbladet slängde dessutom in en svordom i "citatet"...

18 av 30 åkare i mål. Känns som det är typ 10 för många som inte kom i mål!

Hmm 10 för många? Du måste mena tvärtom? O_o

Nu är det spännande! Håller en tumme för Södergren!

Senast ändrad:

Hoppas några svenskar och ryssar spränger fältet, så det inte blir en sällskapsresa med spurt...
Jag tippar ändå Cologna, han kan vinna oavsett hur loppet utvecklar sig, inget hindrar den fantastiska schweizaren :)

kl

WTF?! Kommentatorn gör reklam för Talang under 5-milen!!! Jävla reklamkanal, jag saknar SVT :arghh:

KL

Välförtjänt guld till Legkov, skidåkaren som alltid gör grovjobbet men aldrig får vinna när spurtkanonerna åker förbi i sista kurvan. Men idag höll det.

kl

WTF?! Kommentatorn gör reklam för Talang under 5-milen!!! Jävla reklamkanal, jag saknar SVT :arghh:

Jag tyckte det hördes hur mycket kommentatorn led av att tvingas komma med en sån där blänkare mitt i en femmil. Uselt gjort av Viasat!

Grattis Ryssland!
Alla 3 är grymt värda pallplatserna, men speciellt Legkov, man blir var gång helt mållös av karln.
Gjorde min dag :banana: trots dopingfallet ( :( )

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025