OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Jag blir ta mig tusan sjukt rörd över hur fina många av de tävlande är mot varandra! Kollade på parallellslalomen och han som vann bronset knäböjde för guldmedaljören. Haha. :D

Hon har ju inte varit helt frisk.. Inte så konstigt efter hennes urladdningar :p Jag ryser fortfarande när jag tänker på hennes spurt i stafetten!

Tänk att OS snart är slut :( Har inte ens känts som OS när jag inte haft de kanalerna och inte kunnat följa alla sporter jag brukar kolla på (dvs typ allt :p )

kl

Varför har inte skidskyttarna likadana kläder som de andra skidåkarna? O_o

kl

Ojoj, undra hur det här slalomåket ska gå... Upprörda känslor om banläggningen!

Ja men så förbannat trist att de inte kan göra en vettig bana så folk faktiskt kan få åka på sin kapacitet! Ett OS-slalom ska väl inte avgöras på vem som kan bromsa bäst...

Eller hur! Jättekonstigt att en som har varit hårt kritiserad tidigare får chansen att göra banan!

Verkligen tråkigt. Bra dock att kommentatorerna vågar säga vad de tycker.

Herrejävlar vilket lopp av norskorna. Och på sätt och vis tycker jag det är dem väl unt. För så dåligt som det gått för dem.

Fast dåligt har det ju inte gått? Marit hade redan två guld, Johaug ett brons. Weng ett brons. Sen i sprinten knep dom väl både guld och silver (Falla och Östberg).

Fråga från en okunnig: vad är det för fel på banan?

(Hoppade precis in i sändningen nu och har inte hört tidigare kommentarer)

Omöjliga svängar. Ett tag var det nästan hälften som hade åkt ur... Nu är vi nere på en tredjedel, visserligen, men fortfarande för många. Speciellt i ett OS... De måste i princip stå still för att klara vissa svängar, de får liksom inget flyt i åkningen, vilket ju är skittrist.

Fast dåligt har det ju inte gått? Marit hade redan två guld, Johaug ett brons. Weng ett brons. Sen i sprinten knep dom väl både guld och silver (Falla och Östberg).

Håller med, det är väl bara stafetten som inte gick så bra för damerna, annars har de väl lyckats bra?

Allt är relativt antar jag...förväntningarna ligger på en helt annan nivå, helt klart.
Men jag tycker det var välförtjänt och kul att Marit vann, den är en sådan fantastisk idrottskvinna. Tycker överhuvudtaget det är rätt fånigt och tröttsamt med den här Norge-Sverige hetsen i (kvälls-)tidningarna. Sen är det klart att det kanske inte är sååå spännande när Norge dominerar loppet så totalt som idag.

Omöjliga svängar. Ett tag var det nästan hälften som hade åkt ur... Nu är vi nere på en tredjedel, visserligen, men fortfarande för många. Speciellt i ett OS... De måste i princip stå still för att klara vissa svängar, de får liksom inget flyt i åkningen, vilket ju är skittrist.

Aha okej, ja det låter inge vidare. På OS också.

Oj vad långsamt det går ja, knappt styrfart över mållinjen O_o

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025