OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

Sv: OS i Sotji 2014 - den officiella tråden

*kl*
Dagen i ära:
1653945_10151891307472131_785375907_n.jpg

Gör ont i mitt svenska tigerhjärta att se på hockeymatchen :( det verkade börja så bra.. Men vi slutar iallafall med en medalj idag om inget annat :D

Okej om vi förlorade för att Kanada är bättre, men vi förlorar pga slarv, INTE okej i en OS-final! Skämmes tamejfan!

Nä det här var faktiskt bara pinsamt. Dom var aldrig ens nära och gav bort sjukt många chanser. På 2 av målen var det ju för sjutton fritt fram, Henke har inte en chans när Crossby kommer på friläge.. gaah!

Det är inte första gången Tre Kronor underpresterar i final :( Men med tanke på turbulensen i truppen är ett silver bra gjort i alla fall.

Det är jättebra med silver, men det är synd att dom inte spelar så bra som dom faktiskt kan!

Silver är bra. Men idag slarvade dom bort guldet, dom vann inte silver.

Att Bäckström är dopad är väl ingen suprise. Tror att rätt många i NHL har någon form av otillåtna medel i sig, precis som alla som tävlar bodybuilding.

Men är det bara allergimediciner känns det ju bara löjligt.
Fast efedrin är ju dopingklassat, så det borde nog Bäckström tänkt på.

Senast ändrad:

Ja, en allergitablett. ;) Så inget direkt allvarligt, jäkligt synd bara.

kl

Rätt lag vann. Kanada var bäst idag, inget snack om saken. Sverige kom aldrig riktigt in i matchen, är väl värda silvret men det höll inte för guld.

Lite tråkigt att OS är över för den här gången, men å andra sidan kanske man får lite mer tid till annat :D

Jo jag läste det, blir bara irriterad på att det inte hålls koll på sånt!

Jag har inte tittat på detta OS nästan alls, trots att jag normalt sett älskar att titta på just OS. Dels så tycker jag att det är fel att det gått på en betalkanal. Dels som en protest mot Ryssland homolagar.

Jag kanske kan komma igång med packningen så vi blir klara innan flytten nu. OS har stått lite i vägen för det!

Hmm en fundering. Om en deltagare i en OS-gren har tävlat med otillåtna medel i sig, riskerar inte laget få medaljen bortdömd i så fall?

Han tävlade inte med det, han fick inte vara med i matchen då det upptäcktes innan.

Dock ska det, enligt uppgift, vara en tillåten substans om man har konstaterad astma/allergi så att det var en felaktig avstängning..? Vet dock inte om det stämmer.

Läste nu att han käkat det i 7 år, hur kommer det sig att han kunnat delta i tidigare mästerskap men inte nu i finalmatchen? O_o

Antingen har han missat att rapportera det till läkarna på plats eller så är det helt enkelt en jävla tabbe av Ryska läkarna som felaktigt anklagade för doping.

Dock, spelade han med otillåtna medel i sig i den avgörande semifinalen i fredags, där sverige slog ut finland?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre Kan inte låta bli att dra paralleller med 1936. Det första propaganda-os:et.:meh:
Svar
10
· Visningar
922
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama