OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Denna tävling räknas inte för laget. I nästkommande tävlingar räknas dock de tre bästa ryttarna.

oooh vad irriterande, kan bara folja liveuppdateringen, vad hande med Lisen och Matrix??? :eek:

KL

Hoppar också in i diskussionen! Synd på Lisen, men det anades ju nästan. Kändes som att det skulle gå åt ett av två håll; antingen skulle det lugna ner sig efter start, eller så skulle det gå käpprätt.
Tråkigt.

Men han är ung, visst?

Nu svarade de på samma fråga under sändningen.. Denna tävling räknas alltså inte in i lagtävlingen.

Matrix var väldigt hispig och hon fick inte riktigt tillbaka kontakten med honom. Han hoppade av ordentligt mycket för tidigt i en trippelbarr och landade mitt i, Lisen flög av. Hon verkade okej. Förbannad, men okej.

Jo som de sa, det hade ju kunnat gått mycket värre. Jäkla snygg brösta på den som gick ut nu :d

kl.

Tråkigt med Lisen! Tur det gick bra iaf, såg inte så skönt ut att landa mitt i hindret...

Ja verkligen! :(

Men det såg instabilt ut ifrån början, Matrix stod på bakbenen ifrån början i princip. Men otroligt tråkigt!

Hoppas att inte hästen ådrog sig någonting...

*knapp*

Jag har hela tiden ställt mig frågande till om det verkligen inte fanns något mer rutinerat ekipage att ta ut än Lisen och Matrix, någon av bröderna Z till exempel? Deras hästar har gått betydligt fler internationella klasser än Matrix, visst att Lisen har mer rutin som ryttare men nu har vi ju bevis på att det inte hjälpte särskilt. Jag hade väldigt gärna hört diskussionerna och tankarna när laget togs ut!
Hur som helst, trist att det gick som det gjorde.

Han är 10, så rätt så ung. Tror inte han har gått särskilt mkt större tävlingar heller?
Vad jag kan se på blup så debutterade han 160 förra året i Falsterbo. Sen har han ju gått en del 160 efter, men inte i närheten av denna kaliber som OS har :)

Hon är yngst i OS (av ryttarna iaf, osäker på resten. Hon är 18 i år) Rikemansdotter, tränar för Beezie Madden har jag för mig. Både mamma och pappa rider och tävlar, någon av dom har iaf ridit större klasser. Både Hippson och Ridsport har skrivit om henne :)

kl

Sportbladet: Lisen Bratt diskad!
Lisen Bratt Fredricsson ramlade av Matrix efter att hästen skenade vid ett hinder med lejonstatyer.
Matrix hade redan vid uppvärmningen varit rädd för statyerna, skriver SVT.
Lisen Bratt är nu diskvalificerad.

Hmm?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka