OS 2012 Hoppning

Badtz Maru

Trådstartare
Äntligen igång! Maria Wallberg ska tydligen kommentera istället för Yvonne Åstrand (hon får väl spara rösten för dressyren). Så här långt tycker jag Marias och Lotta Björes samspel fungerar ganska bra. Heja di Blå-Gule!

Sv: OS 2012 Hoppning

Shit vad spänd fransmannen Simon Delestres häst Napoli du Ry var, bra kämpat att få runt den felfritt!

Jens F nolla, Lunatic såg jättefin ut även om han knackade i någon bom. Klarade precis tiden men det ser lovande ut!

Väldigt fin runda av Jens, även ryttaren efter, (Daniel bluman?) red väldigt trevligt :)

Intressant att Ehning fick tidsfel. Tyckte det såg ut att gå långsamt men jag tänkte att det har han säkert koll på och tar in på slutet, så duktig som han är. Så kan det gå, verkar som han underskattade tiden.

Det såg ut som att han var ute på en träningstävling ungefär.. Mkt fin runda för övrigt, men tror som du att han underskattade tiden... Intressant att dom skrivit ryttarnas vikt och längd på startlistorna, någon som vet varför?

Intressant att dom skrivit ryttarnas vikt och längd på startlistorna, någon som vet varför?

Antar att det är samma info för alla atleter, i andra sporter kan det ju vara väldigt avgörande vad deltagarna väger. Men det är lite kul att ögna igenom "extrainfon" om ryttarna.

Ja det är inte ofta man ser det på den här nivån.

kl
Härligt att Jens gick felfritt, nu hoppas vi att de andra svenskarna följer i hans fotspår :D

Han står väl över sådant. ;) Lite intressant också på McLain Wards extrainfo där beskrivs han far Barney som en riktig hästkarl. Inte ett ord om att Barney ska ha minst 15 hästars liv på sitt samvete i försäkringsbedrägeriskandalen där man hade ihjäl värdefulla hästar, kallas för The horse murders scandals i USA. Länken är till Wikipedia där man beskriver en del om vad som hände och att Barney satt 33 månader i fängelse för att ha arrangerat minst 15 "avrättningar". Men läser man bara extrainfon på OS-hemsidan beskrivs Barney Ward bara positivt och som en gammal erfaren tävlingsryttare. :(

Senast ändrad:

Kanske inget man sätter på sin meritlista... ;) Fast 33 månader är ju inget straff för någon som har 15 hästars liv på sitt samvete...

Ska bli spännande att se Reed Kessler, har ju skrivits en del om henne :)

Jillian Terceiras ritt såg inte jättetrevlig ut.. Hennes häst såg ut att vara väldigt tung i handen.. Men trots det bara ett tidsfel

Kanske inget man sätter på sin meritlista... ;)
Nej, det gör man väl inte. Frågan är ju vem det är som skickar in extrainfon, hade det varit Amerikanska Ridsportförbundet tror jag inte det hade stått ett enda ord om Barney, de hade nog "tigt ihjäl" honom (något negativt hade de väl inte våga skriva med risk för att bli stämda). Men de har ju bannlyst honom från alla tävlingar i USA i alla fall, det har tilloch med varit i domstol och bråkat med Barney om detta men Amerikanska Ridsportförbundet fick rätten på sin sida.

Nu Lisen! Heja heja!:banana:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka