Örter till häst?

P

Pepparn

Hej!

Undrar om det är någon som ger/har gett örter till sin häst? Har en nervös travarkille som jag har fått tips om att ge örter i lugnande syfte. Någon som gett örter för detta ändamål? Positiva/ negativa erfarenheter.

/ Karin

Sv: Örter till häst?

Ja, har gett örter. Ibland har det fungerat, ibland inte. Det är så olika på vem det fungerar på. Du får testa dig fram helt enkelt.

Munkpeppar ska ha en lugnande effekt.
Jag blev rekommenderad av min vet. att ge det när jag skulle sätta igång min häst efter en lååååång konvalecent. Jag misstänkte starkt nämligen att jag skulle bli en ofrivillig kamekaziepilot och få se trädtoppar på nära håll :smirk: . Jag köpte munkpeppar men använde aldrig eftersom jag lyckades hålla mig kvar ändå :D Så jag kan inte säga om det funkade eller inte.

Senast ändrad av en moderator:

Var kan man köpa Munkpeppar då? Har en pålle som borde testa detta och se om vi fått ett problem ur världen som jag hoppas på!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar