Öroninflammation

astronaut

Trådstartare
När vi var och trimmade hunden idag så fick vi reda på att han har öroninflammation. Tyvärr var det alldeles för sent för att boka till veterinären så jag ska ringa imorgon.

Han har heller inte visat något tecken på att han har ont, och jag är nog inte den som kollar i öronen på djur men vill kolla till det så fort som möjligt :)

Men vad kostar det på ett ungefär? Självklart får det kosta vad det kostar vill, men hur mycket har ni fått betala?

Sv: Öroninflammation

Det är så olika från klinik till klinik vad det kostar.
En gissning är ca 400 för själva besöket, sen kostnad för recept och medicin, kanske 500-600 totalt...

hemligs uppskattning låter rimlig. Man brukar få örondroppar som man ska ge under ett antal dagar. Ett tips är att hundar som en gång har haft öroninflammation kan vara benägna att få det igen. Så om jag vore du skulle jag börja kolla hundens öron några gånger i veckan. Jag kollar mina hundars öron varje dag i samband med att vi ligger och gosar. Då ser jag om där finns något guck som behöver tas bort eller om örat ser irriterat ut.

Vi har fått betala runt 800 kronor när vi har varit in, med priset för örondropparna då :)

*kl*

Tack för svaren! :) Då har jag åtminstonde en liten hum, räknar självklart med att det kan vara några hundralappar +.

Jo, jag borde ha tänkt på det då han har opererat örat innan, så jag får göra det dagligen nu efter besöket :)

Tid bokad nu förresten! Så nu är det bara att vänta! :)

Har man otur så behöver hunden sövas, min ridgeback hade en propp som verkligen satt fast och trots att hon var snäll och hanterlig hos veterinären fick de söva henne för att komma åt ordentligt. Men för det mesta brukar det väl inte behövas på en normal hund.
Ett bra tips är att lukta i öronen med jämna mellanrum, ett friskt öra luktar möjligen bara lite "hund" medan ett inflammerat brukar lukta annorlunda, har dock lite svårt att beskriva lukten :).

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 387
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 041
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp