LulePettersson
Trådstartare
Min häst tycker det är läskigt när det blåser ute och funderar på att testa rida med öronhuva. Använder ni det på era hästar eller vad använder ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har numera alltid bomull och huva vid ridning. Vi har det mycket trevligare på våra ridturer när hon inte flyger i luften för minsta lilla och spänner sig och får en matte på helspänn och halvt ur sadeln.
Skulle absolut använda huva vid blåst för att se om det blir bättre.
Om man inte har en travhuva med gummistrutar i öronen så dämpar huvor och/eller bomull absolut inte alla ljud, långt ifrån! Min häst kan gå med både huva och bomull och bryr sig inte ett skvatt om något kommer upp bakom henne, hon hör bilar etc. i tid ändå. Samma med alla travare jag passat som gått med allt från bomull till lite tjockare travhuvor. Det dämpar, men dövar inte helt.Hur reagerar era hästar som har huva på sig när det tex kommer upp något bakifrån om de inte hör det innan? Funderar på att testa huva men vet inte riktigt hur hästepöjk kommer reagera om nåt smyger upp bakifrån så att säga..
Börja med huva bara. Mina har huva vid blåst, regn & flygfän. Har ej behövt bomull i öronen ännu.
KL
En fråga, vad för bomull använder ni? Bara helt vanlig bomull man köper i affären eller någon specialare?