Öron svamp?

lady_mike

Trådstartare
Min dam har öron svamp:eek:.. Jag hade min hovis idag som kände igen symptomen. Men hon visste inget om nån behandling..

Ska ringa en veterinär i morron för att få säkra råd.

Men tänkte höra med er här på buke vad ni har för erfarenheter och tips.. Kommer hur som rådfråga en vet. Men ju fler tips desto bättre.!

Sv: Öron svamp?

Jag har inga erfarenheter eller tips att ge dig - men berätta gärna om symptomen. :laugh:

Vit mjuk skorpa i öronen.. De sitter liksom ihop och ser lite ut som "bubblor"?.. Gick att klösa bort men lät bli då jag upptäckte dem..

Min tjej är väldigt rädd om bakhovarna.. Så när hovis ska sko henne så kliar jag henne i öronen. Hon brukar glömma hovis då..

Några hästar på jobbet har detta. Våran vet säger att det är smittsamt (till andra hästar) och inget man kan göra åt, så det är nog bra att skura händerna efter du kliat henne.

Några hästar på jobbet har detta. Våran vet säger att det är smittsamt (till andra hästar) och inget man kan göra åt, så det är nog bra att skura händerna efter du kliat henne.

Åh.. Då tror jag vet vart det kommer ifrån! Om det smittar..

Ska gensast ta kontakt med smittobäraren:crazy:..

Liknande trådar

Hundhälsa Är betnovat (0,5 ml i vardera öra i 10 dagar) och rengöring med otoact (varannan dag i 10 dagar) vanlig behandling för ökad förekomst av...
Svar
4
· Visningar
592
Senast: Mia_R
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 990
Senast: Mint
·
Hundhälsa Jag har en Golden retriever-tik på 2 år som nyligen fått diagnosen kronisk inflammation i tunntarmen. Jag känner mig inte trygg med...
Svar
1
· Visningar
339
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka