• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Japanesen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 849
J

Japanesen

Min lilla kisse på 5 månader har blivit konstig! :confused:

Jag åkte iväg på semester över helgen och då fick min kompis ta hand om min katt, nu när jag var och hämtade honom igår så märkte jag att det var något fel, innan så var han livlig, "pratade" och lekte och följde efter mig vart jag än gick men NU så är det helt tvärtom har inte hört honom "pratat" enda sen jag kom hem, han sover bara och vill inte bli kliad vid örat som han ÄLSKADE förut! :cry:

Har han blivit deprimerad?

Finns det någon som haft liknande problem?

Sv: Orolig!

det brukar ta tid för dem att vänja sig vid att byta "hem", ge det några dagar så blir det säkert bra..

Alternativt börjar han bli könsmogen och därför ändrar sig lite i tempramentet..

Worst case straffar han dig för du lämnat bort honom, det är inte alls ovanligt med katter har jag märkt :devil:

Men jag brukar skifta hem ibland då jag bor ibland hos min pojkvän och ibland hos mig och då har det funkat jätte bra, som du sa kan det handla om att han börjar bli könsmogen eller vill straffa mig!

Saknar min livliga katt! :cry: :cry:

Får ge honom ett par dagar annars vet jag inte vad jag ska göra!

Är han inte bara trött då? Vår katt (också supersocial och pratig) brukar bo hos mina föräldrar när vi reser bort, och första dagen när hon kommer hem är hon alltid lugnare än vanligt och sover mycket. Det finns väl så mycket kul att göra där (hon är utekatt där men innekatt hemma) att hon tar ut sig lite!

Njaa själv bor jag i en 3:a och nu när jag var bortrest så bodde katten hos min kompis som bor i en 1:a och har ingen chans att gå ut där..

Aja får nu se hur det går om ett par dagar!

Jo, men miljöombyte till ett helt nytt ställe kan vara väl så mycket stimulans! Att katterna "straffar" en har jag aldrig råkat ut för, vet inte om djur kan tänka på det sättet, de lever väl mest här och nu.

Mabuse skrev:
Jo, men miljöombyte till ett helt nytt ställe kan vara väl så mycket stimulans! Att katterna "straffar" en har jag aldrig råkat ut för, vet inte om djur kan tänka på det sättet, de lever väl mest här och nu.

jag vet inte hur de tänker faktiskt.. Men jag reser rätt mycket i jobbet, och min ena katt samt hunden, total ignorerar mig när jag kommer hem och varit borta ett tag......

Haha du har inte träffat min Tessy du inte. Hon kunde tjura, jösses. Jag var inte vatten värd när jag åkte utomlands i två veckor. Fick fjäska i många dagar för att hon skulle börja prata med mig som hon brukade (hon bodde kvar hemma hos mig och mina föräldrar fick bo hemma hos mig och vakta katterna).

Dom katterna var lika glada ändå men hon var så personlig och att åka utan HENNE var bland det värsta man kunde göra. Hon skulle ju FÖLJA MED!

Tyvärr finns hon inte länge *saaaaaakna*.

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 838
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka