Orolig!!!!!!

Fibusen

Trådstartare
Sambons syster hade beräknad förlossning den 10 mars,inget hände,och så som jag fattade det så skulle hon in den 24 och tala med läkaren om en igångsättning,men hon åkte in den 23 efter att slemproppen gått,och efter det har ingen hört ett endaste ord av henne! Svärmor ringer ofta hit och hör om vi har hört något,men nej,vi har inte det... Vi börjar faktist bli oroliga här hemma att det har hänt något,hon lovade att höra av sig till sin mamma (svärmor) när det var klart,eller så skulle hennes sambo ringa om hon inte kunde,men nu verkar hon ha försvunnit från jordens yta,i natt/morgon bitti är det 4 dygn sen.....

Orolig att det hänt henne något,eller barnet...:crazy:

Hon bor inte i Sverige heller,så det är ju inte bara att "ringa och kolla heller"...

Jag har NOLL erfarenhet att förlossningar och så,men att vara helt borta i 4 dagar? Eller oroar vi oss i onödan?

Sv: Orolig!!!!!!

Min kompis hade riktigt jobbigt värkarbete i tre dagar, och det tog ett tag innan de orkade höra av sig till anhöriga efter det, fullt förståeligt.

Men förstår eran oro!

Dom hör garanterat av sig när dom har möjligt och ork. Oroa er inte, det tar bara en massa energi för er.

Äldsta dottern var beräknad till 2 juli, hon är född 22 juli efter ett par dygns värkar och tillslut akutsnitt. Både jag och maken var rätt väck efter det... Så ta det lugnt, de kommer att höra av sig när det har lugnat ner sig. Om de hade varit i sverige så är det inte heller säkert att det hade gått att höra av sig till dem.

För oss tog förlossningen med dottern 4 dygn från första värk tills hon var ute, så "förhoppningsvis" så är det bara utdraget :)

TACK för era lugnande svar! :bow: Nu har det iallafall kommit en liten flicka till världen! :love: Fick ett kort sms bara att det var klart,och att det vart en tjej! Får vänta några dagar säkert innan vi hör mer,men nu känns det ju skönt iallafall att veta att alla lever och mår bra! :D

Vad skönt att de hörde av sig tillslut och grattis till en till liten tjej i släkten. :)

Kram, Maya

Ja,det var jätteskönt! Man blir ju lite orolig att det skulle ha hänt något,man vet ju aldrig!

Jag hoppas att det kommer lite bilder snart,sen får jag vänta enda tills maj/juni innan hon kommer till sverige,kan knappt hålla mig! :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 246
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama