Orolig, min lilla tjej är inlagd hos Veterinären :(

Calazirya

Trådstartare
:cry:

I morse så kräktes lillan 5-6 ggr och hade svårt att bajsa så vi for direkt till veterinären ...

Zaga var väldigt väldigt hängig :(

Där röntgade vi magen på henne och veterinären beslutade att ha kvar henne över dagen ..

Hon misstänkte eventuellt kolik, men samtidigt var hon bekymrad :crazy::(:cry:

Sv: Orolig, min lilla tjej är inlagd hos Veterinären :(

:cry:

I morse så kräktes lillan 5-6 ggr och hade svårt att bajsa så vi for direkt till veterinären ...

Zaga var väldigt väldigt hängig :(

Där röntgade vi magen på henne och veterinären beslutade att ha kvar henne över dagen ..

Hon misstänkte eventuellt kolik, men samtidigt var hon bekymrad :crazy::(:cry:

Aj då! Körde de kontraströntgen också? Det kan ju vara nåt hon ätit i sig menar jag.

Håller tummarna för att det är något enkelt och tillfälligt som ordnar upp sig utan buköppning.

Dom körde vanlig röntgen nu och skulle följa upp med en kontraströntgen senare idag :(

Men fy jag har inte tänkt i banorna: Buköppning, nu blev jag livrädd ... Min lilla tjej

Dom körde vanlig röntgen nu och skulle följa upp med en kontraströntgen senare idag :(

Men fy jag har inte tänkt i banorna: Buköppning, nu blev jag livrädd ... Min lilla tjej

Äsch då, det var inte meningen att måla :devil: på väggen.

Jag hade en liten valp på nästan 5 veckor som låg inne med ett stopp (hade lyckats få tag på skumgummi). Han var ytterst dålig och det tog 3 dagar med dropp, röntgen och övervakning innan stoppet passerat ut den naturliga vägen. Han blev dock fullt återställd och är idag en pigg och glad kille på dryga 2 år. Den gång det begav sig trodde varken jag eller veterinären att det var stor chans för tillfrisknande...

Se där; en solskens historia!:)

Usch då!
*kramar om*
Håller tummarna för att allt går bra.
Tänk på Kitties historia, där gick allt jättebra även fast det var väldigt kritiskt. :idea: *en solskenshistoria till*

KRAM

Usch vad hemskt! Och man blir ju så otroligt nervös när ens små bebisar är dåliga :(

Hoppas att det bara är ngt så "enkelt" att hon fått i sig något som hon mår lite illa av!

Jag kan ju säga att min Beatnik har legat inne på sjukhus ett X antal gånger då han antingen förätit sig eller ätit något han inte borde... vad sägs om ett kg morötter i en cavaliermage :angel:? Blev rätt mycket stopp då...

Tröstkramar till dig och pepp-svansviftningar från mina tre killar!! Uppdatera när du orkar, så vi vet hur det går med lilltjejen!

Tack allihop för Era inlägg...

Har inte hört något ifrån veterinären än och det borde tyda på att det inte är så allvarligt så dom behöver öppna buken...

( peppar peppar )

Troligtvis är det lite kolik-känning då hon verkligen kastar i sig maten, har fått tips om att blöta den ännu mer ( sörja )

Men man är ju såklart jätte orolig :(

Nej men lilla gumsan! :(
Jag och Julie sjuklingen håller tummarna för er. Min lilla dam är bättre idag. *andas ut* Får hoppas att Zaga också kryar på sig snart!

Usch de e så trist när de blir sjuka, hoppas hon snart kommer hem igen....

Håller tummar å tassar att de går bra för lilla Zaga....

Åhh nu är min lilla guldklump hemma igen, mer vild än tam....

Hon har lite kolik-känningar men inget föremål i magen som inte ska vara där..

Nu fiser hon och rapar om vartannat ;)

/ C lyckligast i världen trots stanken

Åh nej! Hoppas allt går bra. Skönt att hon fått komma hem :)

Vad skönt att hon e hemma igen, även om de stinker:)
vad ger man hund mot kolik? massage på lilla magen eller?

Ja alltså hon hade himlans mycket luft i tarmarna och för att förhindra att hon sväljer för mycket luft ( pga att hon kastar i sig maten ) ska man ha i ännu mer vätska...

Tidigare har hon ätit uppblött torrfoder, nu är det en sörja ;)

Tydligen kan man ge extra B vitamin om det krånglar, men det var inget som hon tyckte att vi skulle ge för att mota olle i grind utan om hon uppvisar samma symptom.

Är bara lycklig över att min lilla "kamphund" ;) är hemma igen...

Nu har jag ju förvisso inte sååå mat glada hundar men jag har hört att om dom slänger i sig maten så på de viset så kan man om man gillar att städa ge hunden maten direkt på golvet (torra kulor då asså) så kan hunden inte frossa i sig en massa kulor och luft som omvandlas till massa fisar å rapar:idea: oj vike svammel, men du fattar va?:banana:
ble dom skraja för kamp-doggen på kliniken?;)

Vad skönt att det inte var något allvarligare och att hon är hemma igen!

Nej för sjutton hon blev deras lilla kelgris, klev rakt in i hela personalens hjärta ;)

Haha fast när hon blev pigg ville dom nog bli av med henne fort, hon höll på att bryta sig ur buren tom...

cezzan:

Ja super skönt, minus fisarna ( urk )

Kamp-gris mena du väl......:angel:

Haha.. Ministridsgrisen ( Som Piru kallar staffarna ) hihi

Vad skönt!!! Lycka till med sötnosen i fortsättningen!

Liknande trådar

Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 465
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 258
Senast: WildHorse
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 773
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 344
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka