Orolig hund!

S

snusisgirl

I aug 2005 tog jag över en jack russel hane som då var 1 år gammal. Han hade inte haft det bra utan blivit slagen och lämnad ensam hemma medans ägaren var iväg o jobbade (körde lastbil) Var hemma själv ibland 24 timmar. Så han var ju inte ens rumsren när jag köpte honom. Han har lugnat ner sig otroligt mkt sen då. Men fortfarande när man träffar andra hundar är han jobbig. Han skäller o skäller o d kvittar hur man gör. En privattränare sa till mig att vräka över honom godis men det funkar bara ibland. Vad ska man göra??? Vet ju inte vad som har hänt tidigare heller. Har en jack russel till och han skäms verkligen när den andre sätter igång. Någon som har några bra knep??

Sv: Orolig hund!

av egen erfarenhet så har du troligen mycket jobb framför dig, en osäker JRT är inte lätt direkt. Något jag skulle rekomendera dig är att träna med klicker, det är oftast otroligt effektivt på russllar.

Sv: Orolig hund!

Jag köpte en klicker för några månader sedan som jag genast satte igång med. Köpte även en bok om klickerträning. Funka tyvärr inte så bra som jag hade hoppats:( Men om man ska jämföra med innan så har jag fått bättre kontakt med honom. Innan var det som att prata med en vägg när han börja. Får fortsätta med godis o klicker:) Vet att JRT inte är lätta. Ganska ettriga Haha! Men det är ju en rolig ras

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 848
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: Praefatio
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 808
Senast: Tiffany
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 212
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar