Orolig häst

Flummflicka

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger rätt men jag testar.

Min häst har börjat bli väldigt orolig senaste tiden. Har kommit smygande.
Nu har det blivit väldigt påtagligt. Han ska alltid vara nära sin hagkompis, är orolig och skyggar när man tar in. Orolig i boxen (går runt, bajsar mkt, har ut maten överallt, och har alltid koll i fönstret som han oxå skyggar för ibland), orolig på morgonen, står inte still när man klär på/av täcket, vill inte vara själv, och även stressad när jag rider... Han har aldrig bettet sig såhär förut, är lugnet själv. Det har blvit värre nu efter nyår, men det brukar det bli..

Vi har diskuterat om det kan vara synen..?
Någon som har någon idé eller erfarenheter, känner mig desperat och väldigt fundersam...

Har pratat med veterinären, men fick som inget svar och det är svrt när det inte är något man kan "ta på"... :confused:

Mvh
/Flummflicka

Sv: Orolig häst

Du säger att han aldrig betett sig så här förut, men meningen efter säger du att det brukar bli värre efter nyår...?!

Om det är det sistnämnda som stämmer börjar ju jag direkt fundera på raketer och smällare. Kan han ha blivit rädd för nåt sånt. Det kan sitta i - länge, och kan behöva tränas bort.

Sv: Orolig häst

Blev lite luddight skrivet. ;) Allt började för kanske 2- 3 månader senare... har kommit smygande. Blev värre efter nyår, men de brukar ge sig efter någon vecka i vanliga fall. Men i år är han ungefär likadan innan och efter. Eh... är dålig på att förklara. =S

Har oxå tänkt på om det kunde vara raketer, de brukar skjutas här även innan och efter nyår, men aldrig så tidigt som 2 månader innan...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 096
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Okej, nu behöver jag er hjälp innan jag placerar en bomb på vårdcentralen ( ;) Jag har haft, vad jag hoppas, otur med läkare. Den...
2
Svar
24
· Visningar
4 085
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·
R
Hästhantering Hej! jag har min häst på ett sommarbete som blivit utbränt detta år.. HELT, pga den höga värmen i lång tid utan regn emellan...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Mini-Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama