Orolig digivande tik med valpar

M

maja3

Hej!

Jag har en tik som fick valpar på midsommarafton , allt gick bra :)
Men nu är hon så orolig, hon springer i från valparna hela tiden och vill ut hela tiden och gräva och spöka runt....på nätterna är hon värst , ligger inte så värst länge och far runt överrallt , vill inte äta sin torrfoder....och är helt fixerd av vår mat....är det normalt eller vad gör jag ??? ska jag sova hos henne i valplådan eller vad gör man

Orolig:confused:

Sv: Orolig digivande tik med valpar

Fick hon ut alla moderkakor? Så att det inte är någon sådan som spökar..

Bästa är väl att be vet. kolla henne, så att det inte är något fel.

Mina tikar brukar knappt röra sig från valplådan den första veckan och absolut inte stissa omkring som din hörs göra, så jag skulle nog ringt en vet. om någon av tikarna började bete sig så...

Hej igen !

jo alla moderkakor kom ut som dom skulle ....men hon är så konstig , springer och springer och piper och ligger ju inte så mkt hos valparna ..måste nog kontakta vetrinären i morgon:cry:

Hej igen !

skulle bara säga att jag var hos vet, i dag och det visade sig att livmodern inte dragit i hop sig och ingen mjölk produktion kommit gång , detta gör att hunden blir orolig och kan inte koppla av. Hon fick en spruta och vi få hoppas att det ska ordna sig :banana:

Så bra att ni kom iväg till veterinären och att hon fick behandling :) Hur mår valparna då om tiken inte haft mjölk till dem sedan de föddes??

Hej igen !

Valparna mår bra och dom har fått i sig det dom behöver och dom är nöjda och sover ....dom har fått kämpa lite mera om att få ut mjölken men enligt vetr, så var det helt lugnt. Hon börja att få mera mjölk nu...
Är det nån som vet om behovet att rasta tikarna är mera nu när dom valpat ? Min Maja behövs rastas en gång i timmen , dygnet runt

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar