Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om man jämför prognoser hos klart, smhi och yr, så inser man att de är rätt oeniga om ifall det kommer något regn alls och vilken dag det i så fall kommer...
Visa bifogad fil 121301
Klart.Vad är det där för trevlig app/tjänst som visar alla tre samtidigt?
Inspirerande! Ni får inga problem med att det möglar?Jag är oerhört tacksam för att det går att skörda hö med enkla redskap - en motordriven slåtterbalk, några människor med tjugor och räfsor som vänder höet och sen lastar det på vår 4-hjuliga ponnyvagn, som försetts med lite högre väggar och som sen dras hem för hand.
Visa bifogad fil 121410
hehe, måånga timmar, eftersom det är ett ganska ineffektivt arbetssätt... Timpenningen är låg... Men djuren får något att äta i alla fall. Det är nog mellan 1/2-2/3 hektar med gräs som är intaget och det är säkert 30-40 arbetstimmar, kanske mer? jag vet inte.Inspirerande! Ni får inga problem med att det möglar?
Hur många arbetstimmar skulle du säga behövs för 1 ton, eller 1 hektar eller något annat mått?
Timpenningen är inte intressant, jag undrar mest för att veta om jag kan dra ihop manskapet till det .hehe, måånga timmar, eftersom det är ett ganska ineffektivt arbetssätt... Timpenningen är låg... Men djuren får något att äta i alla fall. Det är nog mellan 1/2-2/3 hektar med gräs som är intaget och det är säkert 30-40 arbetstimmar, kanske mer? jag vet inte.
Det har legat på tork ute länge så det är helt torrt när det läggs in. Sen täcker vi det med ett tjockt lager halm inför hösten. Det är egentligen bara andra gången vi skördar själva i någon omfattning att tala om, första var 2018. Och då hade vi inga problem med mögel.
Allt är intressant att skörda!Funderar på om jag ska anmäla min nysådda vall till betesförmedlingen. Inte för bete då utan skörd
Den ser himla tanig ut nu men med lite regn tar det sig nog. Är bara 1,4 ha dock så vet inte om det är intressant att skörda.