Oro inför sommaren 2023

Vi har fått 8-9 mm under gårdagen iaf men mer önskas. Men man ser redan nu på gräsmattan att den suckar av lättnad över att det regnade större delen av dagen igår.
 
355408233_1399133597534915_6450315769301020594_n.jpg


dagsbete för dom nu :)
 
Hoppas verkligen att det inte blir som 2018 när folk förstörde ensilagebalar. Tidigare ett år hade min höbonde fått ett fält förstört, någon hade roat sig med att hugga en kniv i balarna så allt blev förstört. 😢🤬
Läste någonstans på FB att någon "Idiot" hade snott deras balar som låg pressade och klara på åkern
Och det var inte ens hästmat, utan odlat till kossorna... :devil: :devil:
 
Är glad att jag inte är någon hästägare sedan 2012, då min gammelman gick bort
Men har kompis med häst...
Men jag funderar på varför folk inte betar/slår hagarna i närheten där jag bor? Stallet är tomt, har varit de närmaste 6 åren typ, tror att det är kommunen som äger. Finns gott om bete/gräs i både vinterhagar och sommarhagar...
 
Är glad att jag inte är någon hästägare sedan 2012, då min gammelman gick bort
Men har kompis med häst...
Men jag funderar på varför folk inte betar/slår hagarna i närheten där jag bor? Stallet är tomt, har varit de närmaste 6 åren typ, tror att det är kommunen som äger. Finns gott om bete/gräs i både vinterhagar och sommarhagar...
Var finns det?
 
Pratade med vår höbonde häromdagen som var intresserad av att slå vårt bete. Han skulle i såfall köpa det. Inte slå det direkt till oss.
Helt ok.
Han skulle komma och kika på det i veckan.

Kom 20mm regn här igår. Gräset växer så det knakar. Stor skillnad på gräset i deras månlandskap till hage från söndags till idag.
 
Regnade idag här igen 👌 det känns väldigt bra. Hästarna som inte är tjocka får bete i imprompto hagar med mycket gräs medans min tjockis o ponny går i hagen vart det inte finns lika mycket gräs. Hoppas det kommer växa mycket nu i dom andra hagarna.
 
Vi har fått minimalt med regn här och min sambo hade mage att säga "usch" när jag sa att det ska regna i natt. Jag är så arg och han fattar inte alls. "För det spelar ingen roll att han säger usch, för han ändrar inte vädret iaf". Nä, det är väl för tusan inte det det handlar om.

Gick inte alls att få honom att förstå detta "Det spelar ingen roll hur man uttrycker sig". Eh, jo! Det gör det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp