Oro inför sommaren 2023

Alltså, man kan lägga ner lite mer jobb själv istället för att hyra in dyra maskiner. Vi slår vårt gräs med en motordriven slåtterbalk, typ grovgräsklippare. Vänder det för hand och kör in manuellt.
Om lågon granne har tid över kan vi ev få hjälp att vända der med traktor och det skulle kunna hönda att vi får hjälp att pressa småbalar - beroende på hur grannarnas tid ser ut för stunden
 
Tjo! Prognosen för lördag har gått på rätt håll - från 0, 8 mm till 3, 4. Heja heja!
om man jämför prognoser hos klart, smhi och yr, så inser man att de är rätt oeniga om ifall det kommer något regn alls och vilken dag det i så fall kommer...
1686778572727.webp
 
Jo tack, nu är hela SMHI-prognosen nollad igen i tio dagar... men jag väljer alltid att in i det sista hoppas på den prognos som säger regn, eller den som säger mest regn. DMI är ytterligare en källa här, så med tillräckligt många brukar det finnas någon att sätta sitt hopp till.
 
Jo tack, nu är hela SMHI-prognosen nollad igen i tio dagar... men jag väljer alltid att in i det sista hoppas på den prognos som säger regn, eller den som säger mest regn. DMI är ytterligare en källa här, så med tillräckligt många brukar det finnas någon att sätta sitt hopp till.
Vi har för en gångs skull regn inom ett par dagar (söndag) och inte i slutet av 10-dygnsprognosen så jag har hopp igen!
Regnade senast i slutet av april här.
Håller tummarna för er också!
 
Jo tack, nu är hela SMHI-prognosen nollad igen i tio dagar... men jag väljer alltid att in i det sista hoppas på den prognos som säger regn, eller den som säger mest regn. DMI är ytterligare en källa här, så med tillräckligt många brukar det finnas någon att sätta sitt hopp till.

Känner att man är tillbaka på nivån tacksam för lite moln och inte 100% solgass dagarna i ända 🙃
 
Jo tack, nu är hela SMHI-prognosen nollad igen i tio dagar... men jag väljer alltid att in i det sista hoppas på den prognos som säger regn, eller den som säger mest regn. DMI är ytterligare en källa här, så med tillräckligt många brukar det finnas någon att sätta sitt hopp till.
Man kan göra som min bror. Han väljer vilken app han tänker "lyssna på" och väljer därmed lite väder. I alla fall i prognosläget.

Realiteten däremot, styr han inte mycket över. :idea:

Du kanske har något gemensamt med honom?

:D;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp