Nu går jag kanske OT, men jag förstår inte hur politiker resonerar. Å ena sidan vill folk köpa närproducerad mat, men å andra sidan ska det byggas bostäder på varenda åker eller skog. Borde man inte fokusera på att säkra jordbruket så att befolkningen har tillgång på mat? Det spelar ju ingen roll att alla människor har någonstans att bo om det råder brist på mat.
Även om alla blir veganer eller vegetarianer, var ska grödorna komma ifrån? Hur ska man kunna odla mat när det är begränsad tillgång på vatten? Extra irriterad blir man när det råder vattenbrist och folk vattnar sina gräsmattor
jag fattar att gräsmattan har kostat pengar, men det är så fruktansvärt egoistiskt.
Nu tänker jag på saker som kanske är långt in i framtiden, men det känns som att det här bara är början av något som kommer bli ett stort problem i framtiden. Nu står vi inför problem att ge våra djur tillräckligt med mat. Men vad händer när människor inte kan få tillräckligt med mat? Då har vi problem på en helt annan nivå och det blir en eventuell utvandring som på 1800-talet.
Jag tycker att nästa stora fråga inför valet borde vara hur politikerna ska ta tillvara på jordbruket som finns och se till att säkra den delen av infrastrukturen.