Har ar nastan allt gult och torrt redan nu efter 7 (kanske 8-9) veckor utan regn. I vanliga fall sa slutar det regna i slutet pa Juni ... men nu slutade det regna i slutet pa April redan.
Det vill saga, det regnade i gar. Ett oerhort fint duggregn dar man kunde se varje enskild droppe pa alla dammiga bilar, och allt annat dammigt. Tva ganger under dagen medan det blaste tillrackligt for att snabbt torka upp allt som kom ner. Vara soffkuddar var inte ens fuktiga.
Da vi inte har sa himla bra gras har i staten sa importeras valdigt mycket foder fran mer ostliga stater i alla handelser sa jag ar inte sarkskilt orolig for djuren ... men brandrisken.
I gar luktade det brandrok och vi hade en mindre brand inte sa langt harifran ... det ar en massa mindre brander lite overallt har i Oregon, i Washington, British Columbia (Canada) och i Californien. Aven Montana har en hel del mindre brander nu. Jag oroar mig for nar det blir en storre brand som binder ihop manga av de mindre. Det har ar tidigt for sa manga brander och inget regn i sikte.