Vica

Trådstartare
Fick idag för första gången på 3 år ringa ut jourhavande vet. Har precis kommit hem från stallet nu...

Pållen har lyckats få ett ormbett/jordgetingstick i hagen och fått en rejäl svullnad på ena frambenet. :( Enlig vetten var det väldigt mycket av just dessa två små hemskingar nu då det var 3 fallet han åkte ut på bara idag! Så kolla igenom era hagar så ni inte har nått hemskt ormbo/jordgetingbo någonstans.

Uss. Nu ska pålle gå på Metacam i 4 dagar och har svullnaden inte gått ner till måndag ska vi ha ut vetten igen. *Suck*

Sv: Ormbett

Bara en liten parentes ;)
Ormar lever inte i bon! :D

Hoppas det löser sig för dig och din häst! Har själv haft en ormbiten häst, men det gick bra, även om det tog sin lilla tid innan såret läkte.

Sv: Ormbett

Min pålle blev biten av orm för många år sedan,han måste ha legat ner för han blev biten i bogen,stor svullnad som jag enligt vet ordination skulle smeta på hudroid (stavas?) salva,svullnaden gick ner efter ett par dagar.

Liknande trådar

Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: Krystalline
·
Hästvård Här om dagen när jag tog in pållen från hagen upptäckte jag att hon hade en svullnad nere på bogen, jag har ingen aning vad som hänt men...
Svar
2
· Visningar
1 403
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 692
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 026
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka