Sv: Orm

Jag vill bara påpeka att många reptiler faktiskt kan vara väldigt svåra att ta hand om. Speciellt för en 10-åring. Eftersom de behöver stora terrarier, speciell mat, luftfuktighet, belysning, temperatur och allt vad det heter. Det kan bli riktigt dyrt med utrustning och ta en massa tid. Så var säkra på att ni kollar upp fakta om det djurslag ni tillslut bestämmer er för så att ni inte får några oväntade överraskningar. :) Och så framförallt - kolla inte med djuraffären om skötselråd, för då får ni nästan garanterat helt fel svar...

Fast är inte fåglar mycket mer allergiframkallande än pälsdjur? Eller är det något jag fått lära mig som liten med fågelrädda och allergiska föräldrar? :p

Fåglar tål han absolut inte och inte vara i stall men han rider ute och då går det bra,
När han va liten så va han jätte allergisk och slutade andas mm det va jätte jobbigt att ha ett barn som är allergisk och älskar djur,
men det är som det är bort växt i dag har jag 2katter och två hundar inne och det går bra han har inte haft ett anfall på 3år men jag städar som attan och vädrar,dem säjur ju att det kan växa bort hoppas det för hans skull.;)

Kan gerbiler funka annars kanske? Pälsdjur visserligen men brukar vara väldigt allergivänliga. Fast en del reagerar ju på även de förstås så det lär väl få kollas upp innan.

Nån fågel annars kanske? Undulater tex?

när han va mindre hadde jag duvor och en undelat men det gick inte alls bara på 2dagar så va jag tvungen att ge bort dem till en kompis:)

Hamster eller marsvin kanske hade varit nåt annars? Vi har en hamster och den klarar jag av trots att jag är allergisk.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 007
Senast: Cafer
·
Kropp & Själ Skriver under anonymt inlägg för nu har jag fått nog! Jag har under lång tid dvs hela livet mått psykiskt dåligt men det har bara...
Svar
11
· Visningar
1 821
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 033
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar