Orlovtravare och Rysk Travare?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare *nuthella*
  • Startdatum Startdatum
N

*nuthella*

Är det någon skillnad? Har hört att det Ryska travaren ska vara en korsning mellan Orlovtravare och Amerikansk travare. Jag trodde Orlovtravaren var den ryska travaren, och har hör att det finns två typer, en lätt och en tung? :confused:

Sv: Orlovtravare och Rysk Travare?

Spontansvarar nu.

Har säkert snurrat ihop minnet men om jag inte är alldeles ute och cyklar så har jag för mig att en travare med enbart ryskt blod kallas Rysk travare.

Medan travhästar inblandade med amerikanskt blod blev Orlovtravaren.

Letade efter Bo Franssons repotage i ett vinternummer av Travronden som handlade just om den ryska travsporten men fann den inte nu.

Där har jag för mig att han skriver om en grå amerikansk häst (Greyhound va ju just grå med) som satte stor prägel på Orlovtravaren och Torg (som är känd för oss svenskar) härstammar från denna amerikanska importhingst.

Men som sagt, jag har kanske rört till allting nu!:D

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
717
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka