Orimliga saker som ger dig tillfredsställelse eller glädje

MCP

Trådstartare
...eller saker som ger dig orimligt mycket tillfredsställelse eller glädje, vilken väg som :D (spin off på de andra orimliga saker-trådarna).
Och med tillfredsställelse syftar jag inte nödvändigtvis på sexuell sådan, även om det ryms med också, utan mest sådär rent allmänt.
Själv börjar jag med att dela med mig av en ganska vanlig, men också folkdelande, källa till lite orimlig glädje, nämligen att klämma finnar och pormaskar :o tyvärr tycker inte min pojkvän att det är lika glädjande, iallafall inte när han är "offret" för behandlingen :angel:

Att busa med sambon. En himla massa hyss att hitta där man minst anar. ;)

Att hitta fynd när man handlar. Nu sist ett par efterlängtade innetofflor i precis min storlek o precis nedsatt till inga pengar alls. Sen att det är skritrosa i färgen o ska tillföras lite bling på..det är bara en bonus. ;)

En gång fyllde jag ett hönät till en helt perfekt runt boll. Alltså den var så jämn och snygg att jag fick gåshud. Jag var så (orimligt?) nöjd att jag gick omkring med den i stallet och visade alla. De var dock inte lika imponerade som mig, av någon anledning.

Jag kan känna en orimlig tillfredsställelse när jag hittar exakt rätt svar/kommentar/come back på npfon någon annan säger. Ni vet de där sakerna som en oftast kommer på en kvart senare. Det behöver inte handla om kritik eller så heller utan bara wn klockren kommentar.

Är maten går "jämnt ut" så känns livet sådär lite extra bra. När man får en perfekt balans mellan de olika delarna på tallriken i varje tugga! Perfekt andel kött/sås/potatis-ratio på gaffeln liksom. Och så tar allt slut samtidigt = det går jämnt ut. Då myser jag lite i själen.

När barnen slänger i sig maten och vill ha mer. "Mamma det här var ju gott! Kan vi få det imorgon också?" (Fyra svårflörtade barn när det kommer till mat) :D

När hunden stuckit till lekplatsen för att, enligt honom, äta mumsig kattskit (:yuck:) men bryter detta omedelbart när jag ropar på honom. Då får han en massa god skinka som belöning :up:
(Har i princip aldrig funkat förut men nu den senaste månaden har det fungerat varje gång)

Är maten går "jämnt ut" så känns livet sådär lite extra bra. När man får en perfekt balans mellan de olika delarna på tallriken i varje tugga! Perfekt andel kött/sås/potatis-ratio på gaffeln liksom. Och så tar allt slut samtidigt = det går jämnt ut. Då myser jag lite i själen.
Japp, samma här, och lägger man ännu till att det går jämnt ut med drycken också så är det perfekt :D

Och vidare lite på samma ämne. När det går jämnt ut med innehållet i kylskåpet med mina "butiksdagar". Förut när jag bodde sambo så fick jag hela tiden slänga mat som datumet gått ut på, eftersom det var så svårt att planera bra då. Så nu när jag använder upp det sista och/eller lyckas laga ihop något ätligt av lite rester så myser jag och känner mig lite extra bra på planering och hushållning :p

Jag blir himla nöjd när saker PASSAR. Köpte plastbackar till kryddskåpet på IKEA som rymdes sådär exakt på hyllorna. Eller när skärpet/hästens träns är sådär lagom inslitet så att man direkt vet vilket hål man ska använda för att knäppet nästan av sig själv glider på plats. Tillfredsställelse.

Jag blir så sjukt JÄVLA nöjd när jag kollar ica-kvittot och ser hur mycket rabatt jag har lyckats skrapa ihop under handlingen. Inte helt ovanligt att det blir typ 20 % och det är så oerhört tillfredsställande att känna sig som en slug och smart konsument. :D

Jag brukar ta kort på det och skicka till min man för att skryta :angel:

Håller dessutom helt med om att det är nästan på gränsen till perverst tillfredsställande att klämma finnar och pormaskar (särskilt det sistnämnda och särskilt på andra). Jag har till och med köpt särskilda verktyg för det :D

Jag blir lika förvånad varje gång själv. Men varje gång jag lagar mat, det makar bra och fungerar som jag tänkt blir jag orimligt nöjd. Jag slås varje gång av hur kul jag tycker att det är. (Och igår blev jag nästan lite grinig när sambo började hjälpa till. Trots att han bara skalade potatis. :o )

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 696
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar