Kommer på två saker, hoppas det är ok?
Det första är att jag idag kan umgås på ett avslappnat vis med killar, både IRL och via internet.
Under hela min grundskoletid var jag både psykiskt och fysiskt mobbad. Dagligen trakasserad i många år, hotad med knivar/tändare otaliga gånger, liksom slagen ett antal dito. Gick också i 6 skolor totalt (pga. att lärare och ledning bara var helt handlingsförlamade i bästa fall, försvarade mobbarna i värsta fall), varav 4 under en 12 månaders period, och var under hela högstadietiden rädd för killar. Sista månaderna på VT i 9:an började det släppa lite, men i princip från VT i 6:an till jul i 9:an var jag mer eller mindre rädd för det mesta av motsatt kön. Idag, endast 3 år senare, kan jag umgås med killar på ett avslappnat och naturligt sätt IRL, och har även börjat nätdejta.
Det andra är att jag kunnat komma såhär långt i ridningen. Har medfödda skador/ojämnheter i framförallt ben och höger knä, men även vissa avvikelser i ryggen samt allmänt konstig exteriör. Läkare sa när jag var liten att jag aldrig i hela livet skulle klara av att rida. Min kropp skulle fullkomligen gå sönder i småbitar hette det. För 8 år sedan började jag rida, för 11 månader sedan fick jag en häst att ha som min helt egna. Och min kropp håller alldeles utomordentligt bra, jag känner t.om. att jag mår bättre både psykiskt och fysiskt sedan jag började rida. Hoppning på över ca. 70 cm nivå är jag försiktig med för min egna skull. Däremot har dressyr, och på senare tid även tömkörning, legat mig varmt om hjärtat. Går allt som planerat under våren debuterar jag LC lokalt i maj. "Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort för mig".
Oj vad det här inlägget känns löjligt på något sätt inser jag nu...