Sv: Örebro

_underbarn_ skrev:
Hur ser lättklassbanan ut då? Funderar på att debutera lättklass där, är hindrena helt ok för nivån eller har dom tagit i väldigt mkt?

Håller med _Peplis_ om att det brukar vara lätta banor även i "lätt klass"

_Peplis_ skrev:
Den var med förra året när jag debuterade, det är den lite större svarta spetsen som Murrray har bilder på när hon hoppar över. Den är dock höj/sänkbar så det är nog inte fullt så hög som på hennes bilder.

Aha jag blev lite fundersam där, när jag såg den spetsen senast så var den alldeles för hög för debutant, visste faktiskt inte att den var höj/sänkbar.

_Peplis_ skrev:
Sen har vi två andra spetsar som är i form av tårtbitar som är ännu mindre, de kan ev vara med också. Men det finns som sagt alternativa vägar o 2 stockar är ju inget svårt hinder.

Det var den (tårtbiten) jag menade kan vara med på häst.. men har de verkligen med den på debutant för B & C ponny? Tror inte ens den håller sig inom höjdgränsen? Den är ju absolut inte hög men debutant för B & C ponny är väl max 70 cm.

Nää för b& c-ponny är det ju plättlätt tårtbitarna blir för höga.
Men i häst kan både dom o stora spetsen vara med som sagt.

_Asynja_ skrev:
Inte brukar heller faktiskt...

....Men det spelar ju iof ingen roll. Vilken bana det blir (eller om det blir båda) lär de ju se när de kommer dit. Jag kommenterade ditt inlägg så att ingen skulle göra misstaget att ställa in sig helt på en bana.. men upptäcka när de kommer dit att det blir den andra banan.

Ja, jag upplever iallafall att det brukade :p vara olika banor höst/vår.
Är inte heller överdrivet orolig att förstöra någons föräntningar ang. vilken bana det blir. :rofl:

här är lite bilder från banan i örebro..
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=582749
som du ser på första bilden så ligger det nu en stock direkt efter man kommer upp ur vattnet (som var väldigt läskigt tyckte pollan villket syns på bilden då hon hoppar stoooort över för att inte bli uppäten:p) men jag vet ju inte om den kommer ligga kvar på tävlingen..bilderna är iaf från i onsdags denna veckan..

man ser ju också på några av dom nedre bilderna när jag hoppar upp ur vattnet hur "strandsidan" ser ut..

Vattnet på gammla banan var trasigt har jag för mig så den kommer inte vara med om jag förstått rätt! ;)

Senast ändrad av en moderator:

Cheran skrev:
Ja, jag upplever iallafall att det brukade :p vara olika banor höst/vår.
Är inte heller överdrivet orolig att förstöra någons föräntningar ang. vilken bana det blir. :rofl:

Detta får bli mitt sista svar, ska vi fortsätta kan vi göra det i mailen :smirk:
Det är så tråkigt med utdragna diskussioner "utanför ämnet".
Om JAG skulle tävla fälttävlan på ett ställe jag inte tävlat på förut och de hade två banor och någon sa till mig att "det brukar vara DEN banan på hösten" t.ex. så skulle jag på ett omedvetet plan ställa in mig på att det var så, även om jag självklart inte skulle göra det medvetet.
Om jag sedan kom till tävlingen och upptäckte att det var den andra banan så skulle jag ju inte bli förvånad eftersom jag varit medveten om att det kunde bli så, men däremot skulle jag bli extra nervös helt i onödan.
Om det inte fungerar så för dig så är ju det jättebra men jag tror inte att jag är helt ensam om det

Spetsar brukar kunna vara med i Debutant ja. Vet ej hur den i Örebro ser ut men när jag red debutantklassen på Ryttis i Stockholm förra året så var det en rätt så rejäl spets med (för att vara debutantklass alltså) och utan alternativ väg.
Så spets kan helt klart vara värt att träna på med en unghäst :)

Det har vi tränat på, dock ej på terrängbanan, utan på egengjord av sockerbitar och det har inte varit några problem alls.

Liknande trådar

Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 840
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
531
Senast: MiniLi
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 328
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar