Sv: Örebro

Här finns bilder (länken har redan varit uppe) från en träning på Latorps bana. Klicka på Träning 22 maj. Bilder från vattnet, den lilla spetsen och den lite större (var med på EM-kvalet) på den äldre banan.

Jo vi arrangerar FT men inte lika många, eftersom det kräver mkt jobb och funktionärer, och det har inte våran klubb så gott om...
Men vi har ju massa hunting i år istället!

Fast det går att vada ner i vattnet (gamla banan) istället för att hoppa ner om man går i på sidan. Jag har iofs inget minne av att det var nåt trappsteg under vattnet.

Ps. Hej Emma.

Elektron skrev:
Fast det går att vada ner i vattnet (gamla banan) istället för att hoppa ner om man går i på sidan. Jag har iofs inget minne av att det var nåt trappsteg under vattnet.

Ps. Hej Emma.

Hej Anna

Precis, det går att vada ner, men man måste hoppa upp.
Jo på sidan där man vadar ner så ligger (eller låg) det en stock under vattnet så att det blev ett litet "trappsteg" ner. Men har man en häst som inte tvekar så märker man det kanske inte ens. Men Es-Madeus upptäckte självklart det där "trappsteget".. och det var ju LIVSFARLIGT att gå ner då, men det gick tillslut.

Cheran skrev:
När ÖTR arrangerar på hösten brukar ft alltid gå på övre banan. (Annat vatten än det bilden visar, med litet upphopp.) Tror inte det finns någon spets på den banan?
Men nu är det som sagt var ÖFK som arrangerar, så då vet mna ju inte...

Stämmer inte, det är olika vilken bana de använder (och ibland båda som Murray skrev) har varit med om att de använt gammla banan på våren och nya på hösten och tvärtom. Även på sommaren är det olika, ibland gammla, ibland nya.

Men _Peplis_ eller någon annan som är i kontakt med ÖFK/ÖTR borde lätt kunna ta reda på vilken bana som ska användas, har aldrig varit något problem för mig, frågar man brukar de svara.

Spetsarna vi talat om på nya banan är ganska snälla, så som jag skrivit tidigare, det är inte omöjligt att de är med, särskilt för häst.

Senast ändrad av en moderator:

Murray skrev:
Här finns bilder (länken har redan varit uppe) från en träning på Latorps bana. Klicka på Träning 22 maj. Bilder från vattnet, den lilla spetsen och den lite större (var med på EM-kvalet) på den äldre banan.

Kollade på bilderna, den stora spetsen på gammla banan hade jag glömt att den fanns, men den lär inte vara med i debutant. Lilla spetsen på gammla banan lär inte heller vara med i en debutant, däremot de på nya banan, som sagt.

kanske ska starta min första debutant där me men vi får se :)

nån som vet hur lång tid det tar att åka dit från linköping?

Här är vattenhindret på andra banan.
Längst till höger på bilden ser man hur det ser ut där man "vadar" ner. Lite längre till höger (syns inte på bilden) är det nedhopp.
Och som ni ser längst till vänster så måste man hoppa upp.

terrangtraning._plask_plask-.mindre.jpg

Vi plaskar riktigt ordentligt här!

Labero skrev:
Åhh, man tackar ja... Där kan vi nog kanske gå i... ;)

Ja det vattenhindret är faktiskt bland de snällare jag sett (och jag har sett en hel del) men sen vet jag ju inte HUR tittig din häst/ponny är. Ni får träna mycket på olika vattenhinder fram till tävlingen så går det säkert jättebra.

Yoghurt skrev:
kanske ska starta min första debutant där me men vi får se :)

nån som vet hur lång tid det tar att åka dit från linköping?

Det är ungefär 12 mil från Linköping till Latorp så vad kan det ta... 1 h och 40 min? Sen beror det väl lite på hur vägen är iof och så har ni ju antagligen hästtransport också, så räkna med 2 h för säkerhets skull.

Låter ju kanon bra, men är det verkligen spetts med i debutanternas klass? Tycker det låter lite saftigt för debutant klass. Nu är hon i alla fall anmäld så vi kommer.

Som det ser ut på bilden så lär det inte bli några problem. Men man skall aldrig säga aldrig.

_Asynja_ skrev:
Stämmer inte, det är olika vilken bana de använder (och ibland båda som Murray skrev) har varit med om att de använt gammla banan på våren och nya på hösten och tvärtom. Även på sommaren är det olika, ibland gammla, ibland nya.

BRUKAR!! :smirk:
Iallafall tävlade jag där 2002/2003 och då var det så. Å då pratar jag om debutant för häst, som ju Shadys häst skulle starta

Jo spets har varit med, alla gånger jag tävlat debutant på våran banan, så chansen att den är med är ju rätt stor. Men det finns ju alternativ väg på den så det är lungt. Den var med förra året när jag debuterade, det är den lite större svarta spetsen som Murrray har bilder på när hon hoppar över. Den är dock höj/sänkbar så det är nog inte fullt så hög som på hennes bilder.

Sen har vi två andra spetsar som är i form av tårtbitar som är ännu mindre, de kan ev vara med också. Men det finns som sagt alternativa vägar o 2 stockar är ju inget svårt hinder.

Senast ändrad:

Murray skrev:
Ska kanske dit i starta lätt klass. :)

Hur ser lättklassbanan ut då? Funderar på att debutera lättklass där, är hindrena helt ok för nivån eller har dom tagit i väldigt mkt?

Cheran skrev:
BRUKAR!! :smirk:
Iallafall tävlade jag där 2002/2003 och då var det så. Å då pratar jag om debutant för häst, som ju Shadys häst skulle starta

Inte brukar heller faktiskt :smirk: man vet aldrig med dem, valet av bana kan bero på väderförhållanden också..
Ja jag har som sagt ridit debutant där både med häst och med ponny samt varit funktionär på flera tävlingar där..
Men det spelar ju iof ingen roll. Vilken bana det blir (eller om det blir båda) lär de ju se när de kommer dit. Jag kommenterade ditt inlägg så att ingen skulle göra misstaget att ställa in sig helt på en bana.. men upptäcka när de kommer dit att det blir den andra banan.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 840
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
531
Senast: MiniLi
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 328
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar