Örebro/Kvinnersta 17 juli

Sv: Örebro/Kvinnersta 17 juli

KL

Settis har säkert rätt om Norpan men hon står som utesluten i resultatet, inte kul om det inte stämmer.

För henne med 2 hästar gick det utmärkt! Hon vann 100-klassen o var placerad i 90. Har inte frågat om övriga.

KL

Settis har säkert rätt om Norpan men hon står som utesluten i resultatet, inte kul om det inte stämmer.

Hon blev utesluten, tror att det var på hinder 16. Hon blev ju som sagt avbruten pga olyckan och fick vänta i ca 20 min innan hon fick fortsätta och då tappade de flytet förstod jag det som.

Ja det var en otroligt lång dag! Dels pga av olyckor som förlängde tiden mellan klasser och försenade starten med nån timme men sen var de otroligt sega med allt sekretariatsjobb. Har aldrig varit med om att det tagit 2 h att få fram ett dressyrprotokoll t.ex.

Annars tyckte jag att det var jättekul! Tiden i debutanten var himla snålt satt, ingen klarade den men jag var nog snabbast runt :D
Jag är iaf jättenöjd, kom precis utanför placering och det är mitt bästa resultat hittills i FT.

Har fått lite bilder från igår så jag tänkte jag kan ju visa dem här.. :)

38353_411988600094_642410094_5123868_7020567_n.jpg

38353_411988595094_642410094_5123867_4451704_n.jpg

38462_445656135947_789510947_5889966_4370906_n.jpg

38353_411988615094_642410094_5123871_366526_n.jpg

34589_411990340094_642410094_5123934_82618_n.jpg

34589_411990360094_642410094_5123937_4801655_n.jpg

34902_445656055947_789510947_5889963_296651_n.jpg

Jag vet vem du är! :) Vi träffades vid den olidligt långa väntan på resultatet. Jag hade röd jacka o de skitigaste vita brallorna i mannaminne! :D

Roligt att det gick så bra för er! Jag är som du förstår jätte-jättenöjd med mina ritter. :love::love:

Trist att det blev en sån himla lång dag - jag var tillbaka vid stallet kl 24:00. Inte Ok tycker jag. Om vi inte väntat på resultatet hade vi ändå inte varit hemma före 23. Det är ju klart att avfallningar tar tid o allt blir förskjutet, men detta var snudd på löjligt. Jag startade terrängen 19:55... Kanske skulle de startat terrängen tidigare på dagen, för att kunna ha lite höjd för eventualiteter?

Vi ses väl på Mantorp?

Kort rapport från oss:

SUPER SUPER dressyr. C gillar inte underlaget som var i ridhuset på framridningen, det är som om han "fastnar" i det o blir seeeeg. Jag fick sätta sporrarna i honom några gånger för att få honom att lyssna framåt. Det hade jag så igen när vi kom ut på dressyrbanan, då var han underbar!! Lagom framme för skänkeln, utan att ligga på eller bli spänd. 42,8 straff. :love::love:

Hoppningen gick bra, red bra på alla hinder utom ett - där vi oxå fick ett pet. Är ändå nöjd med min insats, man kan inte flytta Rom på en dag. Tidigare har jag inte ridit på hinder alls i tävlingssammanhang, utan blivit helt passiv. Det är slut på det nu, och det märker jag själv oxå. Då får man ta en återgång till gamla synder någon gång innan det nya sitter i ryggraden.

Terrängen gick så jäkla bra!!! Vilken häst! Dessutom red jag sjukt bra o hade superflyt över alla hinder. Tiden måste varit oerhört sålt tilltagen, alla fick ju tidfel. Tror oxå att banans art, med en massa hinder som dyker upp 3-4 galoppsprång innan inte direkt främjar ett jämt tempo. När jag red ville jag ge C en chans att se hindrena innan han skulle hoppa dem - ner på 3:ans växel på nästan alla hinder, således. Dessutom två som hoppades ur 2:ans växel, 8an o 9an.

Hursomhelst så VANN vi, trots tidsfelen. Vi fick 7,8 tidsfel och jag tror att vi var en av dem som fick lägst tidsfel.:crazy:

Yiiiiiiihaaaaaaa! :bump:

Senast ändrad:

Kul att få ett ansikte på ett nick! :D Grattis till det fina resultatet också! Det var verkligen sjukt segt med resultaten, jag tror de hade enorma dataproblem men det borde ju ha gått att lösa lite smidigare tycker man!

Jag har inte bestämt mig än för om jag ska till Mantorp, vore himla kul men det kostar ju en del med 2-dagars och som student är man inte direkt rik.. :(

Jag har inte bestämt mig än för om jag ska till Mantorp, vore himla kul men det kostar ju en del med 2-dagars och som student är man inte direkt rik.. :(

Har du inte läst proppen ordentligt ;) Mantorp kör endagars denna gång.. Tycker du ska komma! Om du gör det får du även se mig och Dansa i vår fälttävlansdebut, men jag är inte säker på att det är så mycket att titta på :p ;)

Nej jag har inte läst proppen alls om jag ska vara ärlig, kollade bara på TDB och där stod det ju med uppstallning 1 och 2 dagar och då antog jag bara att det var tvådagars som förra gången. :p

Får väl fundera lite till då :angel:

Ja du, vilken dag...Ja va nöjd med min dressyr, va ju trots allt debut i enstjärnig, hästen höll sig på mattan för en gångs skull å gjorde allt som han skulle...dock lite lång men lät det vara för ville bara ta oss runt utan konstigheter, hoppningen va super trots KATASTROF framhoppn, man fick typ rida på en liten gräsplätt och vända upp med en omhoppningssväng för att kunna hoppa. Terrängen börja så jäkla bra, toktaggad häst å allt flöt på super, fram tills hinder nr 7 där vi blev stoppade och fick skritta på en liten gräsplätt i 20 min. Igång igen å han tog alla svårigheter men fick inget bra flyt alls :S kändes inget vidare trots att vi tog oss fram, när vi kom till hinder nr 16 som var ett räcke med landning i en brant backe så va det bara tvärstopp, min häst brukar aldrig stanna men som sagt kände hela vägen efterstoppet att han va ostadig och de flöt inte på alls...jäkligt synd för de va endast några enkla hinder kvar på banan...men men får ladda om och hoppas på bättre tur i Åkerbo...:)

Hejhej!
Jag var där och red debutanten. Jag måste säga att det var den absolut sämsta tävlingen jag någonsin varit på (har ridit ca 2 ft innan denna på andra ställen).

1. svårt att förstå vilka som var funktionärer (inga västar eller dyl)
2. Sekretariatet hade inte en aning om NÅGONTING
3. Dressyrunderlaget var ett skämt! Hårt! (ridhuset var dock super!)
4. Hoppframridningen var under all kritik
5. Hoppunderlager var stenhårt om man red i början sen blev det upptrampat
6. Stackars funktionärer som skulle sänka och höja alla hoppehinder hela tiden mellan deb och *.
7. Red dress vid 10. Startade terrängen vid 19.
8. Dom som hade hand om terräng "speakervagnen" visste ingenting när man frågade
9. Hon som visade banvisningen i deb verkade inte ha så mycket koll
10. Hörde av andra att coffin i * var galet trång, därav en del olyckor innan dom plockade bort en stock på a hindret
11. Tydligen åkte minst en hem efter dress och hopp för att de tyckte att deb banan var för svår.

Hörde väldigt många som var jättemissnöjda. Trist men väl förståligt!

Usch vad tråkigt och dåligt annordnat det var. Värdelöst. Dock väldigt härlig terrängbana tycker jag som har en häst som går som tåget. Dock vågade jag inte rida så fort så det blev ett antal tidsfel. Hur många har jag dock ingen aning om eftersom jag vid 21.00 inte orkade vänta långre utan åkte hem.

A ja, vi ses kanske i Botkyrka:love:

Senast ändrad:

Jag hoppas det inte var du som blev så grinig bara:p

Det var en tjej som red enstjärniga vars häst stoppade på nedhoppet. Hon spöade upp hästen jättemkt och skrek. Sen när hon blev utesluten blev hon skitgrinig och tänkte hoppa igen men hinderdomaren stoppade henne. Då blev hon skitgrinig och sa att hon måste ju få hoppa ett hinder iaf. Hinderdomaren visste tyvärr inte bättre och sa "ja men då får du ta ett som du klarat"....så tjejen väljer ett hinder som inte alls är med i banan och vad hon vet kanske inte ens var i skick att hoppas...konstigt när man rider enstjärnigt att man säger ngt sådant...:confused:

Sen var det en kille i samma klass som var helt dum i huvudet på nedhoppet. Det var ju 3 stockar och en rejäl nerförsbacke efter. Hästen stoppar 2 gånger och killen blir skitförbannad, spöar och skriker. Tredje gången galopperade han på som fan och tvingade över hästen som verkade ganska rädd...han fick en rejäl anmärkning i protokollet!!

Det var några enstaka 2-3 som red bra på det hindret...mycket märkligt tycker jag. Vissa hade dessutom alldeles för vild fart till coffinet...den är ganska trång och ligger ju lite tokigt till i en sväng.

Tjejen som åkte av gjorde det i coffinet, synd för hon var en av få som red fint men tyvärr gick det inte. Ledde hästen mot mål och den var tokflåsig.

Haha, ja framhoppningen var ju...spännande.

Jag tillhör inte den klubben men var med och hjälpte till eftersom de behövde folk. Fick stå på framhoppningen och jag fick ingen väst så det var nog lite svårt att veta om jag var publik eller ej.
De flesta hade ju folk med sig som höjde eller sänkte men jag försökte hjälpa alla som inte hade det.

Fick efter ett tag flytta ut hindren en bit för det hade regnat och blivit snorhalt så folk vågade knappt hoppa fram.

Det var faktiskt inte coffinet de flesta hade problem med utan nedhoppet. Fast jag kan personligen tycka att det är en läskig bana...iaf där vid coffin och nedhopp...fast jag är ju rätt harig.:eek:

öh NEJ det där var INTE jag... Jag fick mina stopp å skrittade sakta där ifrån ihop med tjejen innan mig som också trillade av på coffin (utan att slå sig)
Hade det inte vartit en sån jääkla backe hade jag nog vågat va på han mer å fått över han...men fega nog å våga inte rida fullt ut som ja hade gjort om han stod emot på ngt annat med tanke på landningen,
Jasså de va många som hade problem på de då? '
Jag kom också knasigt på coffin, kom ändå väldigt lugnt in men hästen kroka i rejält i första men sen va de lugnt men den låg som sagt väldigt knasigt ur sväng...

Vår häst gjorde en strålande säsongsdebut :laugh:. Blev 5:a i klassen och 3:a i DMet :love:. Duktig inlånad ryttarinna som bara har hoppat honom tidigare :bump:. Nu hoppas vi att ordinarie ryttare snabbt blir bra i sin arm så får vi se när hennes säsongsdebut blir.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att åka till Arninge en söndag (från Nyköping), när jag åker dit tidigt på morgonen (7-8-tiden) så är nog trafiken rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 504
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 420
Senast: Brynja
·
Fritid Ska åka dit i morgon och enligt Google maps såg det ut att vara en del vägarbeten. Någon som vet hur det är? Tar vanligtvis två timmar...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka