Örebro 7/10

Sv: Örebro 7/10

Vet inte vilket som är vilket. Men den gick från stallet upp i skogen, sen runt på ett fält vid vägen, ner igen en slinga på ett fält rätt på kortsidan av ridhuset (som var väldigt mystiskt!!).

De var på den banan som är nedanför ridbanan och stallarna. Alltså den som går förbi hoppbanan. Tävlingen i somras alltså. Var den gick nu vet jag inte.

Tack, tack..:bow: Hästen skötte sig exemplariskt, dressyren kunde väl varit lite bättre men 48,8 straff är väl inte fy skam iofs, annars var han jätte fin. Skönt med ett bra avslut på säsongen!

*kl*

Är det inte dessutom så att just vattnet på Latorp räknas som lite svårt? Det blev iallafall jag tröstad med då min pålle stoppade ut sig där på huntingen. Han har aldrig varken förr eller senare ens tvekat på vatten, tvärt om......

Jag minns inte att jag hört något sådant men det kanske stämmer. Jag har som skrivet inte sett vattnet själv så jag törs knappast uttala mig om det.

Inte för att jag tycker att vattnet borde uppfattas som särskilt svårt. Min häst vågade till min förvåning tom. trava i :eek: och han är VÄLDIGT försiktig och ska alltid envisas med att skritta i vatten..
Men det ligger ju helt öppet och utan naturliga infångare så vissa hästar & inte minst ryttare kan säkert tycka det är lite svårt.

Hihi, kikade på Madick's sida nu och det finns tom. bild-BEVIS på att vi lyckades trava igenom vattnet, skratt. :idea:

Jag minns inte att jag hört något sådant men det kanske stämmer. Jag har som skrivet inte sett vattnet själv så jag törs knappast uttala mig om det.

Jag får erkänna att jag inte såg några som helst svårigheter med vattnet där INNAN hästen bestämt sa nejtack. Ett enkelt vad med fina kanter, dock lite igen vuxet när jag var där. Sedan var det någon (här på buke tror jag) som sa att många hästar tydligen hade problem där.

Cinna har inga problem med själva vattnet, däremot bangar kanske Jennifer ibland på riktiga nerhopp i vatten. De tränar på det då och då vid sjön hemma, dock svårt att bygga ett riktigt nerhopp ;)
På Lag-SM gick det finfint och senaste gången de tränade också.

När det bara gäller vad ner i vatten är Cinna oslagbar. När hon väntade Peia stack hon med sin ryttare och for ner i vattnet och rullade glatt runt. Tre veckor innan fölningen :rofl:

Nä det var nedhopp med en stock i Lätt klass för D-ponny, för mig var det däremot bara vad vilket det alltid är i deb-klass.

Jag lägger ut dem på min hemsida madick.se , fast ni får ha tålamod, det var väääääldigt många bilder.

ekipaget som är på bild 07 1007-651 till 07 1007-658 vet jag vad dom heter hästen heter Primer K och ryttaren Karolina nordkvist :) hästen står i stallet där jag praoar och karro (ryttaren) är min f.d ridlärare :D

Nu vet ni ju alla detta antar jag men Örebro har nu alltså 2 banor (plus en liten mot kvinnersta). Karlslund har byggt en egen bana och Latorp har kvar sin gamla. ÖTR´s underlag brukar vara hemskt när det regnat, men vi försöker hela tiden fixa det med grus mm. Vi har ju gjort en "grusväg" på fältet. Den banan vi har på andra sidan vägen är nu förfallen, vilket många tycker är tråkigt. Men det fanns inte tillräckligt med folk som ville hålla ordning på den. Och vattnet, ja det är ett svårt vatten eftersom det inte har naturliga infångare och kanterna är i ljust trä.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 444
Senast: KSF
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 362
Senast: krambanan
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 994
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA