Tassa
Trådstartare
Hej. Vänder mig hit för att kanske få lite tips och idéer. För att göra en lång historia kort. En nära släkting har fått problem ekonomiskt av olika anledningar. Han har hamnat hos kronofogden och äger en lägenhet som ska säljas för att betala skulder. Dock behöver han ju någonstans att bo. De flesta hyresvärdar godtar ju inte en hyresgäst med betalningsanmärkningar utan en borgenär (ingen vill/kan gå i borgen just nu) så boendet behöver lösas på annat sätt. Tillfälligt kan han ju bo hos familjemedlemmar, men jag tror att han själv skulle må bäst av att ha något eget och troligen kommer han ha stora ekonomiska problem i ganska många år framöver och han kan inte bo hos syskonen/föräldrar i flera år.
Jag tänker mig att han borde kunna bli inneboende, antingen hyra ett litet rum eller en gäststuga eller liknande. Men här tar idéerna slut. Om jag inte minns fel finns det några bukefalister som har haft problem med boenden av olika anledningar och har fått bra tips här. Så finns det någon som har några andra idéer? Personen i fråga har jobb, men lever på löneutmätning, alltså får han pengar över till hyra om han väl hittar någonstans att bo. Vill gärna kunna hjälpa honom med lite idéer.
Jag tänker mig att han borde kunna bli inneboende, antingen hyra ett litet rum eller en gäststuga eller liknande. Men här tar idéerna slut. Om jag inte minns fel finns det några bukefalister som har haft problem med boenden av olika anledningar och har fått bra tips här. Så finns det någon som har några andra idéer? Personen i fråga har jobb, men lever på löneutmätning, alltså får han pengar över till hyra om han väl hittar någonstans att bo. Vill gärna kunna hjälpa honom med lite idéer.