Men inte BÖT!
Joho! I alla fall om man kommer från norra Uppland
(jag säger dock bytte, har inte konverterat helt än. Men jag har börjat säga tynnre... )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men inte BÖT!
Men...men...men..det är ju en sajt, med bilder från spelningar och kryssningar från viss musikgenre: http://www.bejbi.se/Bebis är dock att föredra framför "bejbis" som jag sett här på Buke ett antal gånger
Åh jag får fan utslag av det hå-hå-så-putslustiga begreppet "hemnetknarka". Jag känner bara: din jävla bourgeois, kom igen när du knarkar på riktigt och har riktiga problem! Eller något."Förvärva" (eller frasen "tillfälle att förvärva") och "representativ".
...och ja - jag knarkar hemnet lite väl mycket
Åh jag får fan utslag av det hå-hå-så-putslustiga begreppet "hemnetknarka". Jag känner bara: din jävla bourgeois, kom igen när du knarkar på riktigt och har riktiga problem! Eller något.
Förvärva och representativ är i alla fall allmänt vedertagna ord med vettig betydelse.
Men det där är ju värmländska?
Joho! I alla fall om man kommer från norra Uppland
(jag säger dock bytte, har inte konverterat helt än. Men jag har börjat säga tynnre... )
Med tjockt l.
Jag bodde i den delen av Uppland i sju år där de säger tröck, klöpp, lag, tynnre och böt. Det var lika fascinerande varje gång jag hörde det. Mina barn var strängt förbjudna att använda dessa ord
Men tynnre, är det tyngre eller tunnare? Har aldrig hört det, tror jag.Japp, så låter det här! Däremot är tynnre det enda jag har lagt mig till med, som tur är
Men tynnre, är det tyngre eller tunnare? Har aldrig hört det, tror jag.
Aha. Säger man tynn och tynnt också då?Tunnare! Tyngre heter bara tyngre
Aha. Säger man tynn och tynnt också då?
Småländska eller halländska, skulle jag säga om nycklen och cyklen. Minns inte från mina tio år i Värmland att man sa på det viset där.
Småländska eller halländska, skulle jag säga om nycklen och cyklen. Minns inte från mina tio år i Värmland att man sa på det viset där.
Nä. Tunn, tynnre, tunnast tror jag det är. En sak är tunn, den andra är tynnre. Helt logiskt
Ni kan ju inte prata, det ser man direkt. Slappa människor.