Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört nyflitt i vissa delar av jämtland. När du påpekar det så förstår jag vad du menar, men runt mig har man sagt nyflidd.Jag som bråkar med språket dagligen undrar då häpet om det inte böjs? Att ETT hus är nyfliTT alternativt fliDT
Jag är också svag för gamla ord som emedan och understundom, sakral och sakrosant. Jag älskar orden sfär och sfäriskt.Jag är svag för gamla ord och uttryck, t ex emellertid, ehuru, icke desto mindre. Helst i kombination med nyare och/eller utrikiska ord, gärna på ett vanvördigt respektfullt sätt: Föga anade jag vilket asshole hen skulle visa sig vara. Typ.
Åh, jag tycker he är gräsligt fult och får lite utslag när jag hör det.
Nä nu förstår jag inte vad du menarSen lägger man på ett n och det blir sju resor värre
@Matmissbrukaren Haha, "helvetesjävlaskit" med ilsken röst med en lång betoning på just "jävla" är typ min standard svordom också
Eftersom jag är väldigt klantig och smått disträ så är det många saker som ofta tenderar sluta illa, typ varje dag och standarduttrycket där är: "Jävlar i havet"
Jaaa! Folk är griniga i Sveriges Radios FB-grupp kan jag meddela
Men vad säger du, vilken överraskning
Eller hur, det hade man ju aldrig kunnat ana.Men vad säger du, vilken överraskning
Och alla andra som rapporterat om det också, förstås. Hön-argumentet är poppis.
@Matmissbrukaren Haha, i samma typ av svordom eller hundra gånger grövre?
Jag som stolt icke svärande har blivit lite väl bra på att svära ofta Min 10 åriga lillebror som jag försöker vårda mina ord kring men ibland misslyckas brukar skälla lite på mig Men i vissa situationer så är långa hemska svordomar helt berättigade