Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oomkullrunkeligt tycker språkpolisen att det borde vara. Själv är jag förtjust i skjesen, typ jag är så skjesen i dag och det kan betyda vad som helst efter dagsform och behag.Oumkullrunkeligt. Det är ett starkt ord. Det ger liksom en extra dimension till ordet ståndfast. Rent eh...akademiskt alltså.
Hahaha ÅH så smickrande att någon tänker på mig varje gång de ser det ordetOch Rövhatt är också ett bra ord. Tänker på @niphredil varje gång det används (vilket nog bara är på buke, typ ;p)
He. Helt enkelt.
http://uppfatta.com/ett-argument-for-he/
Och grett.
Kan inte tänka mig att leva utan de orden!
Spännande om fli! Jag har bara hört det i sammanhanget "fli undan", det vill säga typ röja. "Fli till sig" betyder då alltså fixa till sig? Vad betyder "fli veden"?Kom just att tänka på he och gick in för att skriva om det. Det var ju redan gjort och med otroligt uttömmande argument i länken!
Fli är lite liknande. Man kan fli till sig för att gå ut, man kan fli sig ur vägen, fli veden... Väldigt praktiskt ord!
He är världens mest användbara verb och ibland klarar jag mig knappt undan det.
Medelst är härligt. Depravera blev ett favoritord i plugget. Har många fler men kommer såklart inte på dem just nu. Anbelanga är trevligt också.
Till skillnad från @Sleepan avskyr jag dän I början av mitt och sambons förhållande fick jag nippran på att alla i hans familj sa dän hela tiden, likaså karta istället för klättra. Är mycket i sörmländskan som jag tycker är fult. Synd att jag flyttat dit på heltid bara.
Åh, jag tycker he är gräsligt fult och får lite utslag när jag hör det.
Fli veden är alltså att kapa och klyva ved. Allt-i-ett.Spännande om fli! Jag har bara hört det i sammanhanget "fli undan", det vill säga typ röja. "Fli till sig" betyder då alltså fixa till sig? Vad betyder "fli veden"?
Fantastiskt!Fli veden är alltså att kapa och klyva ved. Allt-i-ett.
Fantastiskt!
Jag som bråkar med språket dagligen undrar då häpet om det inte böjs? Att ETT hus är nyfliTT alternativt fliDTKom på att t.ex. ett hus kan vara nyflidd, dvs nyrenoverat.