• Avel
  • Trådstartare Trådstartare neferra
  • Startdatum Startdatum
Sv: Optic VT

okej...tänkte bara kolla om ngn var bättre på att googla än mig, men då vet jg vrför jag inte hittade...:)

är så sugen på honom till mitt sto!
tror det skulle bli handen i handsken :p

de löshoppar en gång till i morgon, alla avslöjanden kommer nog på lördag kväll.

(följ gärna tråden om bruksprovet på avelsgnägg :idea: )

Löshoppningen visas imorgon kl 8.00 om du vill se honom hoppa. På web-tv.:bump:

oh, tack!
det var sånt jag inte hittade när jag googlade!!

om 20 minuter...

hoppas:p

Vad menar du med det?
Han är aldrig visad och är ju bara tre...
Inte heller godkänd i något annat land.
Någon som såg när han hoppade idag?

Jag såg på webb tv! Tycke han var fin, men lite "mattare" än vanligt, men kan man begära annat liksom. Knep lite bak ibland, men vilken spänst och inställning! Verkligen jättefin!

För mig är Optic en superfin sporthäst, men ingen avelshingst jag skulle välja till mitt sto. Tur att det finns olika tycken och smak.

För mig är Optic en superfin sporthäst, men ingen avelshingst jag skulle välja till mitt sto. Tur att det finns olika tycken och smak.
Det är ju det som är spännande, att framtiden får utvisa resultatet hurvida dom nya, unga hingstarna lämnar bra avkommor.
Det var ju många som sa samma sak om Fetcher N i fjol.

Jag tycker också det är en jättefin häst men förstår inte riktigt den hysteriska hypen runt honom. Tyckte nog att Coriall var finare när han godkändes, både till exteriör, hoppning och utstrålning och det var inte alls samma hysteri runt honom. Beror det på att
Optic gick auktionen i höstas eller?

Jag tror det är en hingst som kommer växa till sig. Han är inte gammal och ge honom ett år så kanske han har en HELT annan hingstkaraktär och massa på kroppen!

När filmen på auktionshästarna kom ut i höstas så satt vi och tittade på den. Vi tyckte de var pinsamt dåliga ända tills WOW :love: Optic hoppade!

Anledningen till att jag gillar honom är att han hoppar fantastiskt får en WOW känsla i hela kroppen! (tycker jag) och att min unghäst kommer från samma uppfödare. Bra motivering va? :angel::D

Jag fattar inte vad ni menar med hype... Jag tycker inte han har varit diskuterad öht? Ja, utom i höstas när han såldes då. Men inte nu inför bruks.

Jag spanade in hans halvbror innan den gick bruksprov för jag gillar verkligen mödernet. När Ronaldinho H sen godkändes tyckte jag ändå inte att han föll mig i smaken så jag har inte använt honom.

Nu kommer här en individ med samma möderne och ett, enligt mina ögon, betydligt mer tilltalande fäderne, så då tycker jag det är utmärkt!

Sen håller jag med om att han ser valpig ut (men det tycker jag storebror också gjorde som fyra (?)-åring). Hoppar gör han dock tillräckligt bra!

Vore spännande om han blev godkänd, han är en stark kandidat till ett av mina ston. Å andra sidan gillar jag även Carême, så det blir svårt om båda går igenom ;).

*kl*
ngn som vet om det är sagt att han ska stå på flyinge isf ?
Bara fundera då Tullstorp har Wests ena hingst o A-dur va ju på yttliggare ett ställe så dom verkar inte använda samma station på dom...

*lånar min egen knapp :angel:*
Jag fattde inte all uppståndelse kring Corlensky G när han vart godkänd. Det vart ju ren hysteri och ärligt talat kan jag inte fatta det än idag. Visst en jättefin hingst, men i mina ögon inte så speciell.
Coriall kan jag däremot hålla med om, så himla fin. Men nu finns han ju tyvärr inte längre. Ska bli spännande att se dom avkommorna han hann få!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 413
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Rosett
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
975
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka