OPRAH idag

D

Dundret

Så ni OPRAH idag?
Kirsti Allie visade sitt hus.
Och hon hade en kanin som levde i en liten gummibassäng i sitt sovrum.
Den hade haft hjärnhinneinflammmation och var tvungen att bo i bassängen så den inte slog huvudet.
Och den såg halvdöd ut, det såg ut förlamad ut i bakbenen och i nacken och typ hasade sig fram.

Är det verkligen rätt att låta en kanin leva så?

Sv: OPRAH idag

jag såg itne programet så jag ska inte komentera men det är väl bra att hon har den på ett ställe så att den inte slår i huvet?

Hjärnhinneinflammation ger besvär som huvudvärk, feber, illamående, stelhet i nacken och känslighet för ljud- eller ljus...i vart fall på människa, torde inte direkt vara något undantag för djur. Så stelheten har ju sin förklaring. Men det orsakas endera av virus eller bakterie. Den som orsakas av bakterie kräver antibiotikabehandling,. men den är inte så vanlig...Vanligast är ju att man få den av fästingar. Den som orsakas av ett virus har bättre prognos, och oftast tillfrisknar man efter 7-10 dagar men man kan vara trött flera veckor efter detta.....Den som orsakas av virus finns ingen speciell behandling mot. Den läker ut av sig själv..Så slutsumman av detta är att: kanske kaninen nyss insjuknat eller höll på tillfriskna. Sa dom något om detta ??

Det låter hemskt.. Men jag är inte speciellt insatt i vad som händer när en kanin drabbas av hjärnhinneinflammation. Har den ont och lider (och inte kan bli bättre) så tycker jag det ska vara en självklarhet att låta den somna in.

Jag hade avlivat den, för dennes eget bästa...sen kvittar det hur mycket ägaren vill ha kvar den

nej hon kändisen som hade kaninen sa bara "-Här är min kanin. Och jag är så glad att han överlevde. Han har haft hjärnhinneinflammation och får nu bo i en bassäng så han inte ska slå i huvudet"
Så bara skratta hon och de filma kaninen som försökte gå, men den bara kräla sig fram med huvudet dinglande och bakbenen bara släpa.
Så som jag uppfattade det hade den blivit frisk. Men verkade ändå inte frisk, såg ut som den led.

Fast man vet ju aldrig, allt kan ju missuppfattas också.
Nåja, omskött verkade den ju bli iaf. Bara hoppas att den var på bättringvägen och inte behöver spendera resten av livet sådär.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 144
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA