Öppningslösning?

Shettisar

Trådstartare
Måste man ha hål genom dörren på skötarsidan för att ha ett rep eller något så man kan öppna inne ifrån?
Jag åker aldrig själv med mina hästar så risken att bli innestängd är ju minimal.

Sv: Öppningslösning?

Om man har en så åldrig transport att det inte finns öppningsanordning inifrån - ja, det är ju en lösning.

Man måste nog inte ha det, men det kan ju vara bra om dörren skulle råka blåsa igen när du står därinne och grejar.
Det är ganska irriterande vet jag, då får man klättra ut därbak över lämmen,(om den inte går att öppna inifrån) det är bara att hoppas på att överluckan inte är stängd en sådan gång, då är man fast!

S* Jo det förstås, men skötardörren är så pass "trög" så den inte kan blåsa igen. Ha lyckats få den att hålla sig öppen oavsett blåst eller ej.Finns inget mer irriterande än att få en dörr i baken när man ska in.

Om man vill kanske det går att byta ut låset på dörren.
Är det som ett vanligt boxlås? såna som sitter på de flesta transporter? Det går ju kanske att byta till nåt liknande umes?

Nja, nu har vi precis totalrenoverat släpet och satt dit ett "boxlås".Så jag vill inte börja ta sönder dörren mer(snålhet)
därav min undran om man är tvungen att ha ett "hål" för att ha snöre från insidan :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 207
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka