F
flashlight
Sv: Öppna vs. förvänd sluta
Ett enkelt svar på din ursprungsfråga är ju att skolor alltid rids i förhållande till en linje och att i öppnan är det frambenen som korsas medan bakbenen i stort sett går kvar på linjen, medan i sluta och även förvänd sluta förstås är det bakbenen som korsas och framdelen går på linjen.
Hästen är ställd och böjd i rörelseriktningen.
Därför kan du alltid se skillnad om vi nu lämnar diagonaldiskussionen till connemaran att rita upp sina vägar tankar.
Har inga bilder från ridbanan men hittade vid söknng denna från Museler som får duga:
Jag har fått min stackars tränare att riva sitt hår över detta mitt problem. Jag har oerhört svårt att förstå och framförallt se skillnaden på öppna och förvänd sluta. Bad henne rida och visa för ett tag sedan, och red hon längs med väggen på en långsida kunde jag ju se vad hon red, men inte när hon red på diagonalen...
Finns det månne någon här som kanske kan förklara på ett sätt som gör att jag förstår? För tillfället har jag ingen häst på denna nivån, men det stör mig ändå att jag inte fattar...
Ett enkelt svar på din ursprungsfråga är ju att skolor alltid rids i förhållande till en linje och att i öppnan är det frambenen som korsas medan bakbenen i stort sett går kvar på linjen, medan i sluta och även förvänd sluta förstås är det bakbenen som korsas och framdelen går på linjen.
Hästen är ställd och böjd i rörelseriktningen.
Därför kan du alltid se skillnad om vi nu lämnar diagonaldiskussionen till connemaran att rita upp sina vägar tankar.
Har inga bilder från ridbanan men hittade vid söknng denna från Museler som får duga:
Senast ändrad av en moderator: