Öppna vid hand

F

FTW

Min lille häst vill inte böja sig igenom hela kroppen när jag gör öppnor från marken. Han böjer bara genom halsen, och då blir ju liksom inte övningen som jag tänkt mig.
Hur får man fram böjning genom hela kroppen?

Jag gör öppnan både längs med väggen och på volt, men det blir inget vidare i något fall.

Sv: Öppna vid hand

jag har samma problem med min lille, han för ut bogen och böjer därmed inte kroppen. Jag har börjat att lära honom att gå undan för pisken och då får jag igenom böjningen, så enligt mig är det att dom inte fattar att pisken betyder"gå undan". öva på mindre rörelser där dom flyttar sig för pisken så kan du göra öppna sen

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: astronaut
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 717
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar