Öppet köp på häst, vad är det som gäller?

Trasdockan

Trådstartare
Om man har avtalat att öppet köp gäller på en häst fram till ett visst datum, betyder det att hästen ska stå på säljarens stallplan det datumet, eller att köparen kan ringa senast det datumet och säga att de vill lämna tillbaka hästen?

Min kompis hävdar det senare men jag tycker det verkar konstigt, om man har öppet köp på ett par byxor kan man ju inte gå till affären sista dagen och säga "Jaa jag kommer nästa vecka och lämnar tillbaks dom här" Eller?

Sv: Öppet köp på häst, vad är det som gäller?

Det beror ju på vad man kommit överens om. Jag hade nog sett det som att hästen ska returneras innan sista datum.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har ingått ett avtal med ett företag. I pappren jag skrev på anges en tid som avtalet skall gälla (1002 timmar). På ett möte...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 307
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka