Öppen klass?

C

candy

Hej! Jag undrar vad det betyder när det i proppen står typ " LB - A:0/A:0 - öppen, rosett, plakett...

vad ebtyder det där "öppen"? Har sett d på proppar till flera helt vanliga reg tävlingar..

Sv: Öppen klass?

i en öppen klass får även ekipage/hästar som annars är uppklassade ur den klassen tävla i. Är man uppklassad ur LB får man alltså starta en öppen LB-klass.

Hamnade fel :o

Senast ändrad av en moderator:

uppklassad ur lokal tävling blir man vid 20 poäng tagna i regional, nationell lb eller högre. uppklassad ur regional lb blir man vid 50 poäng tagna i regional,nationell lb eller högre. därför finns det öppen lb så även de uppklassade ska få vara med och tävla lägre.
sen ska man komma ihåg att alla lagklasser och förklasserna till dem är öppna.

soffitoffi skrev:
uppklassad ur lokal tävling blir man vid 20 poäng tagna i regional, nationell lb eller högre. uppklassad ur regional lb blir man vid 50 poäng tagna i regional,nationell lb eller högre.

FEL! Vid 20 poäng tagna i lägst regional LB är man bara uppklassad ur LD och LC (oavsett status på tävlingen) och vid 50 poäng tagna i lägst regional LB är man uppklassad från Lokal tävling OCH LB (alltså är man uppklassad ur LB oavsett status på tävlingen).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 045
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 183
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar